Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon.Kuva rohkem... Sisseastumine toimub riigieksamite ja vastuvõtueksami alusel.
Antavad kraadid
humanitaarteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua võimalused laiapõhjaliseks üldhumanitaarseks ettevalmistuseks ajalooteadustes (sh kunstiajaloos ja arheoloogias);
Kuva rohkem...
- luua eeldused õpingute jätkamiseks magistritasemel ajaloo, kunstiajaloo kui arheoloogia alal või õpetaja kutseõpingute magistriastmel: gümnaasiumi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja erialal;
- toetada pädevuste kujundamist töötamiseks ajalooalaseid teadmisi nõudvatel ametikohtadel.
Õppekava õpiväljundid
- omab esmaseid teadmisi ajaloolase ametis töötamiseks - defineerib ja kirjeldab inimühiskonna arengu põhietappe ja valdab ajalooalast baasterminoloogiat.Kuva rohkem... Eristab ideoloogilist teadmist teaduslikust - leiab interdistsiplinaarseid võimalusi mineviku avaramaks mõistmiseks - toob välja ajalooteaduse arengulisi põhijooni - oskab näha ja püstitada ajalooteaduslikku probleemi ja valida selle lahendamiseks sobiva metoodika - opereerib tänapäevaste infotehnoloogiliste võimalustega erialase teabe hankimisel ja edastamisel - hindab kriitiliselt informatsiooni liikumise vabadusega kaasnevaid riske (pinnapealsed teadmised, plagiaadioht jne.) - omab esmaseid oskusi ja vilumusi erialases meeskonnatöös - kasutab omandatud erialaseid teadmisi aktiivselt ja põhimõttekindlalt ühiskondliku sallivuse, arvamuste ning eelistuste mitmekesisuse põhimõtete kaitsel ja propageerimisel - on suuteline jätkama õpinguid magistri- ja elukestvas õppes, rakendades omandatud teadmisi oskusi ja vilumusi
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus,Kuva rohkem... sh sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma bakalaureusetöö või sooritama bakalaureuseeksami. Üliõpilasel, kes ei ole
lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
kujundada õppija pädevus õpetada kunstiajalugu põhikoolis ja gümnaasiumis;kujundada üliõpilastes oskust viia läbi uurimust,Kuva rohkem... analüüsida uurimistulemusi ning vormistada nõuetekohaselt teadustööks;toetada üliõpilase iseseisvat mõtlemist ja orienteerumist kutse- ja erialases kirjanduses;toetada uurimusliku lähenemise kujunemist kunstiajaloo õpetamisel ning tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;toetada tulevase õpetaja ühiskonna-alaste oskuste/pädevuste/hoiakute kujunemist.
Õpiväljundid
omama kunstiajaloo uurimuslikuks õpetamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi,Kuva rohkem... olema valmis järgima professionaalseid ja eetilisi nõudeid, olema teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest ja piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskama anda põhjendatud hinnanguid;oskus töötada kaasates erinevaid partnereid haridussüsteemis ja väljaspool (mittetulundusühingud, riigi- ja valitsusasutused jms) ainealase õpetuse toetamiseks, olema valmis osalema ise aktiivselt kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse; suutlikkus rakendada õppetegevuses uurimismeetodeid, haridustehnoloogilisi vahendeid, olema pädev planeerima ja juhtima õppeprotsessi, kujundama õpikeskkonda;valmidus suhtuda õpetajatöösse uurivalt, analüüsida enda kutsealast tegevust ja kavandada edasist arengut ja täiendõpet.
Toetada tulevase õpetaja ühiskonna-alaste oskuste/pädevuste/hoiakute Kuva rohkem... ning uurimusliku lähenemise kujunemist ühiskonnaõpetuse õpetamisel põhikoolis ja gümnaasiumis;toetada tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks ja valmisolekut õpingute jätkamiseks.
Õpiväljundid
1) üliõpilane omab ühiskonnaõpetuse uurimuslikuks õpetamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi,Kuva rohkem... kasutab haridustehnoloogilisi vahendeid, on pädev planeerima ja juhtima õppeprotsessi ning kujundama õpikeskkonda;2) üliõpilane on valmis järgima professionaalseid ja eetilisi nõudeid, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest ja piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning suhtub sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;3) üliõpilane oskab töötada kaasates erinevaid partnereid haridussüsteemis ja väljaspool (mittetulundusühingud, riigi- ja valitsusasutused jms) ainealase õpetuse toetamiseks, ning on valmis ise aktiivselt kodanikuühiskonnas osalema; 4) üliõpilane suhtub õpetajatöösse uurivalt, analüüsib enda kutsealast tegevust, kavandab edasist arengut ja täiendõpet.
Anda põhikooli ajaloo kui kõrvalaine õpetaja kvalifikatsioon oma põhierialal õpetajakoolituse saavale üliõpilasele.Kuva rohkem... Kujundada teadmisi ja oskusi ajaloo õpetamiseks põhikoolis. Toetada uurimusliku lähenemise kujunemist ajaloo õpetamisel ning tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks. Avatud Ülikooli vormis on kava suunatud ka juba töötavale õpetajale, kellel on vajadus end ajalooalaselt täiendada.
Õpiväljundid
Ajaloo uurimuslikuks õpetamiseks vajalikud teadmised ja oskused;Oskus teha koostööd kaasates erinevaid partnereid haridus-süsteemis ja väljaspool (muuseumid,Kuva rohkem... arhiivid jms) ainealase õpetuse toetamiseks