Õppeaine nimetus eesti k
Uusaeg II
Õppeaine nimetus inglise k
Modern History II
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused kronoloogiliseteks ja kompakseteks teadmisteks (Euroopa) poliitika-, majandus-, kultuuri- ja sotsiaalajaloo peajoontest alates Viini kongressist (1814-1815) kuni esimese maailmasõjani (1914).
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Loenguosa: Eskaleeruva moderniseerumisprotsessi (1815-1914) kujundajad, sisu ja tähendus: sh populatsiooni juurdekasv, moodsa kapitalismi ja klassiühiskonna areng, Euroopa riikide poliitiliste süsteemide moderniseerumine ehk demokratiseerumisprotsessi ja kodanikuühiskonna algus läänes ning massikultuuri tekkimine. Ideologiseeruv maailm: konservatism, liberalism, natsionalism ja sotsialism. Viini kongress. Restauratsiooni ja revolutsioonide ajastu. Kesk-Euroopa suur ühinemisliikumine: Itaalia ja Saksamaa ühinemine. Lääne-Euroopa suurriikide, Kesk- ja Ida-Euroopa ning Venemaa areng ja probleemid. USA areng maailma juhtivaks tööstusriigiks. Kolonialism ja imperialism. Kaug-Ida suurriigid: Jaapani moderniseerumine ja Hiina probleemid. Välispoliitilise pinge tõus Euroopas enne Esimest maailmasõda. Teadus, kõrg- ja massikultuur 19. sajandil.
Seminariosa: Üliõpilaste suulised ettekanded ja nende alusel toimuvad arutelud.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Üliõpilane:
Loetleb 19. sajandi põhilisi probleeme;
Kasutab ajastu baasterminoloogiat;Võtab kokku perioodi üldised arengujooned;
Leiab seoseid põhjuste ja tagajärgede vahel vaadeldaval perioodil;
Sõnastab majandusliku, poliitilise ja kultuurilise moderniseerumisprotsessi sisu.
Demonstreerib 19. sajandi teoreetiliste teadmiste valdamist suulise ettekande vormis;
Ettekande pidamise tulemuseks on veel akadeemilise suulise väljendusoskuse arendamine ja infotehnoloogiliste võimaluste (powerpoint) praktikasse rakendamine. Nende võimaluste kasutamine on nõutav kõrgemate hinnete puhul.
Õppejõud
lektor Helena Sepp, MA
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub