Õppekava juht
Kristo Nurmis
versiooni kood
AIAJB/09.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Ajalugu
Õppekava nimetus i.k.
History
Õppevaldkond
Humanitaaria ja kunstid
Õppekavagrupp
humanitaaria
Õppekavarühm
Ajalugu ja arheoloogia
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi või kutsekeskkooli lõputunnistus või sellele vastav kvalifikatsioon. Kuva rohkem...
Eesti keele oskus vähemalt Euroopa keeleõppe raamdokumendi B2-tasemel. Vastuvõtt toimub eesti keele või eesti keele kui teise keele riigieksami ja vastuvõtueksami alusel.
Antavad kraadid
humanitaarteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua võimalused laiapõhjaliseks üldhumanitaarseks ettevalmistuseks ajalooteadustes (sh kunstiajaloos ja arheoloogias);
Kuva rohkem...
- luua eeldused õpingute jätkamiseks magistritasemel ajaloo, kunstiajaloo kui arheoloogia alal või õpetaja kutseõpingute magistriastmel: gümnaasiumi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja erialal;
- toetada pädevuste kujundamist töötamiseks ajalooalaseid teadmisi nõudvatel ametikohtadel.
Õppekava õpiväljundid
- omab esmaseid teadmisi ajaloolase ametis töötamiseks
- defineerib ja kirjeldab inimühiskonna arengu põhietappe ja valdab ajalooalast baasterminoloogiat. Kuva rohkem...
Eristab ideoloogilist teadmist teaduslikust
- leiab interdistsiplinaarseid võimalusi mineviku avaramaks mõistmiseks
- toob välja ajalooteaduse arengulisi põhijooni
- oskab näha ja püstitada ajalooteaduslikku probleemi ja valida selle lahendamiseks sobiva metoodika
- opereerib tänapäevaste infotehnoloogiliste võimalustega erialase teabe hankimisel ja edastamisel
- hindab kriitiliselt informatsiooni liikumise vabadusega kaasnevaid riske (pinnapealsed teadmised, plagiaadioht jne.)
- omab esmaseid oskusi ja vilumusi erialases meeskonnatöös
- kasutab omandatud erialaseid teadmisi aktiivselt ja põhimõttekindlalt ühiskondliku sallivuse, arvamuste ning eelistuste mitmekesisuse põhimõtete kaitsel ja propageerimisel
- on suuteline jätkama õpinguid magistri- ja elukestvas õppes, rakendades omandatud teadmisi oskusi ja vilumusi
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sh sooritama kõik kohustuslikud õppeained ja sooritama bakalaureuseeksami. Üliõpilasel, kes ei ole
Kuva rohkem...
lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli, on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Sissejuhatavad ained
30.0
+
PEAERIALA: Ajalugu (vanaaeg)
+
PEAERIALA: Ajalugu
+
PEAERIALA: Ajalugu (kesk- ja uusaeg)
+
PEAERIALA: Ajalugu (lähem ajalugu)
+
PEAERIALA: Ajalugu (arheoloogia)
+
PEAERIALA: Ajalugu (kunstiajalugu)
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Ajalugu
Eesmärgid
Anda põhikooli ajaloo kui kõrvalaine õpetaja kvalifikatsioon oma põhierialal õpetajakoolituse saavale üliõpilasele. Kuva rohkem...
Kujundada teadmisi ja oskusi ajaloo õpetamiseks põhikoolis. Toetada uurimusliku lähenemise kujunemist ajaloo õpetamisel ning tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks.Avatud Ülikooli vormis on kava suunatud ka juba töötavale õpetajale, kellel on vajadus end ajalooalaselt täiendada.
Õpiväljundid
-ajaloo uurimuslikuks õpetamiseks vajalikud teadmised ja oskused;
Kuva rohkem...
-oskus teha koostööd kaasates erinevaid partnereid haridussüsteemis ja väljaspool (muuseumid, arhiivid jms) ainealase õpetuse toetamiseks;
-valmidus analüüsida enda kutsealast tegevust ja kavandada edasist arengut ja täiendõpet.
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Ühiskonnaõpetus
Eesmärgid
Toetada tulevase õpetaja ühiskonna-alaste oskuste/pädevuste/hoiakute Kuva rohkem...
ning uurimusliku lähenemise kujunemist ühiskonnaõpetuse õpetamisel põhikoolis ja gümnaasiumis;toetada tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks ja valmisolekut õpingute jätkamiseks.
Õpiväljundid
1) üliõpilane omab ühiskonnaõpetuse uurimuslikuks õpetamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi, Kuva rohkem...
kasutab haridustehnoloogilisi vahendeid, on pädev planeerima ja juhtima õppeprotsessi ning kujundama õpikeskkonda;2) üliõpilane on valmis järgima professionaalseid ja eetilisi nõudeid, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest ja piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning suhtub sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;3) üliõpilane oskab töötada kaasates erinevaid partnereid haridussüsteemis ja väljaspool (mittetulundusühingud, riigi- ja valitsusasutused jms) ainealase õpetuse toetamiseks, ning on valmis ise aktiivselt kodanikuühiskonnas osalema; 4) üliõpilane suhtub õpetajatöösse uurivalt, analüüsib enda kutsealast tegevust, kavandab edasist arengut ja täiendõpet.
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester