Õppekava juht
Kaarel Vanamölder
versiooni kood
AIAJB/19.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Ajalugu
Õppekava nimetus i.k.
History
Õppevaldkond
Humanitaaria ja kunstid
Õppekavagrupp
humanitaaria
Õppekavarühm
Ajalugu ja arheoloogia
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon. Kuva rohkem...
Sisseastumine toimub riigieksamite ja vastuvõtueksami alusel.
Antavad kraadid
humanitaarteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua võimalused laiapõhjaliseks üldhumanitaarseks ettevalmistuseks ajalooteadustes (sh kunstiajaloos ja arheoloogias);
Kuva rohkem...
- luua eeldused õpingute jätkamiseks magistritasemel ajaloo, kunstiajaloo kui arheoloogia alal või õpetaja kutseõpingute magistriastmel: gümnaasiumi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja erialal;
- toetada pädevuste kujundamist töötamiseks ajalooalaseid teadmisi nõudvatel ametikohtadel.
Õppekava õpiväljundid
- omab esmaseid teadmisi ajaloolase ametis töötamiseks
- defineerib ja kirjeldab inimühiskonna arengu põhietappe ja valdab ajalooalast baasterminoloogiat. Kuva rohkem...
Eristab ideoloogilist teadmist teaduslikust
- leiab interdistsiplinaarseid võimalusi mineviku avaramaks mõistmiseks
- toob välja ajalooteaduse arengulisi põhijooni
- oskab näha ja püstitada ajalooteaduslikku probleemi ja valida selle lahendamiseks sobiva metoodika
- opereerib tänapäevaste infotehnoloogiliste võimalustega erialase teabe hankimisel ja edastamisel
- hindab kriitiliselt informatsiooni liikumise vabadusega kaasnevaid riske (pinnapealsed teadmised, plagiaadioht jne.)
- omab esmaseid oskusi ja vilumusi erialases meeskonnatöös
- kasutab omandatud erialaseid teadmisi aktiivselt ja põhimõttekindlalt ühiskondliku sallivuse, arvamuste ning eelistuste mitmekesisuse põhimõtete kaitsel ja propageerimisel
- on suuteline jätkama õpinguid magistri- ja elukestvas õppes, rakendades omandatud teadmisi oskusi ja vilumusi
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma bakalaureusetöö või sooritama bakalaureuseeksami. Üliõpilasel, kes ei ole
lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üleülikoolilised ained
18.0
+
PEAERIALA: Ajalugu
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Ajalugu
Eesmärgid
Kõrvaleriala eesmärgid:
- luua võimalused baasteadmiste omandamiseks Euroopa ajaloolisest arengust kirjalike, visuaalsete ja aineliste allikate põhjal;
Kuva rohkem...
- luua võimalused Eesti ajaloo mõistmiseks laiemas regionaalses kontekstis, pannes rõhku just nendele riikidele, mis on jätnud siinse piirkonna kujunemisse sügavama jälje;
- anda õigus õpetada ajalugu põhikooli tasemeni.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- tunneb Euroopa ajaloolise arengu põhietappe ning oskab näha inimühiskonna arengut läbi põhjuslike seoste;
Kuva rohkem...
- suudab defineerida eri ajastute spetsiifilisi jooni ning neid võrrelda, lähtudes eri tüüpi allikatest;
- valdab baasfaktoloogiat ning oskab sellega opereerida;
- evib baasteadmisi Eesti ajaloost viikingiajast tänapäevani;
- orienteerub naabermaade ajaloos, eriti Eesti jaoks olulistel perioodidel;
- suudab näha Eesti ajalugu Euroopa ja Läänemereregiooni ajaloo raamistuses;
- omab õigust õpetada ajalugu põhikooli tasemeni.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Digihumanitaaria
Eesmärgid
Kõrvaleriala eesmärgiks on pakkuda tudengitele võimalust omandada teoreetilised, Kuva rohkem...
tehnilised ja analüütilised teadmised ja oskused digihumanitaaria valdkonnas, selleks et mõista ja uurida digikultuuri ning selle ajaloolis-kultuurilist arengut infoühiskonnas.
Õpiväljundid
Mooduli läbinud üliõpilane
- omab süsteemset ülevaadet digihumanitaaria mõistetest, käsitlustest, arengusuundumustest, uurimismeetoditest ning diskussiooniteemadest;
Kuva rohkem...
- on teadlik kommunikatsioonivahendite ja tarkvara rollist ning võimalustest digikultuuri ja seeläbi ka ühiskonna kujundamisel;
- oskab kasutada digitaalse infootsingu, infohalduse ja kommunikatsiooni tehnikaid ning vahendeid;
- oskab koguda, analüüsida, tõlgendada ja visualiseerida digitaalset informatsiooni (tekste, pilte, artefakte);
- omab ülevaadet olulisematest humanitaarvaldkonna digiandmekogudest ja nende loomise vahenditest; oskab kasutada neid vahendeid digiandmekogu loomiseks;
- oskab kasutada virtuaalkeskkondade loomiseks ja arendamiseks tarvilikke tehnoloogiaid.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Kultuuri- ja keskkonnaajalugu
Eesmärgid
Kõrvaleriala eesmärgid on
- kujundada arusaama ajaloost lähtudes võimu ja argielu tasandist.;
Kuva rohkem...
- näidata erinevate ajalooteaduste (sh etnoloogia, arheoloogia, kunstiajalugu) võimalusi inimtegevuse ja ühiskonna uurimisel;
- kujundada arusaama ajalugu mõjutavatest teguritest, sh kommunikatsioon, rahvasteränne, tehnoloogia areng ja kliimatilised tingimused;
- muuta ajaloo mõistmist ruumilisemaks, täiendades seda looduskeskkonna, kunstiliselt kujundatud ning aistiliselt tajutava maailmaga.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- mõistab võimumehhanismide rolli ajalooliste protsesside kujundamisel ning oskab näha inimest nende protsesside sees;
Kuva rohkem...
- orienteerub erinevate ajalooteaduste uurimisviisides ning allikate kasutamise printsiipides;
- mõistab globaalsete protsesside toimemehhanisme nii mineviku kui ka tänapäeva ühiskondade kujundamisel;
- suudab aduda erinevate keskkondade rolli inimest mõjutava tegurina.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Ühiskonnaõpetus
Eesmärgid
Kõrvaleriala eesmärgid on
-toetada tulevase õpetaja ühiskonna-alaste oskuste, Kuva rohkem...
pädevuste ja hoiakute ning uurimusliku lähenemise kujunemist ühiskonnaõpetuse õpetamisel põhikoolis ja gümnaasiumis;
-toetada tulevase õpetaja valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks ja valmisolekut õpingute jätkamiseks.
Õpiväljundid
Kõrvaleriala lõpetanu
-omab ühiskonnaõpetuse uurimuslikuks õpetamiseks vajalikke teadmisi ja oskusi;
Kuva rohkem...
-kasutab haridustehnoloogilisi vahendeid;
-on pädev planeerima ja juhtima õppeprotsessi ning kujundama õpikeskkonda;
-on valmis järgima professionaalseid ja eetilisi nõudeid;
-on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest ja piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning suhtub sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
-oskab töötada kaasates erinevaid partnereid haridussüsteemis ja väljaspool (mittetulundusühingud, riigi- ja valitsusasutused jms) ainealase õpetuse toetamiseks ning on valmis ise aktiivselt kodanikuühiskonnas osalema;
-suhtub õpetajatöösse uurivalt, analüüsib enda kutsealast tegevust, kavandab edasist arengut ja täiendõpet.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester