Õppeaine nimetus eesti k
Keskkonna- ja tehnoloogia ajalugu
Õppeaine nimetus inglise k
History of Environment and Technologies
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Keskkonna- ja tehnoloogiaajalugu on tõusnud viimase 50 aasta jooksul tähtsateks globaalseteks uurimisaladeks, mille kaudu püütakse uuel viisil mõtestada inimkultuuride koosarenemist keskkonna, loomade, taimede ja tehnoloogiaga. Eestis on mõlemad suunad suhtelised uueks nähtuseks, mis annab tulevastele noorteadlastele palju võimalusi leida endale huvitavat ja nii globaalselt kui ka regionaalselt vajalikku rakendust.
Kursuse raames tutvustatakse
- mõlema eriala ajalugu ja spetsiifikat vahetuvate katusteemade kaudu (nagu „tuleviku ajalugu“);
- mõlema ala eri uurimissuundi, tähtsamaid uurijaid, uurimiskeskusi ja konverentse;
- Eesti keskkonnahumanitaaria praegusi võrgustikke, teemasid ja arengusuundasid;
- Eesti ajaloo ja humanitaaria arendamise jaoks võimalikke uusi teemasid, millest võivad välja kasvada üliõpilaste iseseisvaid tööd;
Kursus püüab hoida tasakaalus akadeemilist arengut individuaalse töö (lugemine ja kirjutamine) ja fantaasia rakendamist grupitöö kaudu. Üliõpilastel on võimalus iseseivalt või rühmas ja koostöös õppejõuga arutada küsimust, mis on inimeste rolli antropotseenis.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilane
- valmistub igaks tunniks ette antud kirjanduse abil ja suudab esitada seminarides kriitilisi küsimusi;
- mõtleb loengu ajal kriitiliselt kaasa ja suudab esitada edasiviivaid küsimusi;
- osaleb grupitöös, mille eesmärk on aines antud küsimustele loominguliselt läheneda ning valmistada kas video, muusikapala, eksperiment, mäng või muu kunstiteos;
- esitleb grupitöö tulemust teiste üliõpilaste ees;
- sooritab eksami ette antud kirjanduse ja loengumaterjalide põhjal;
- kirjutab iseseisva töö vabalt valitud, kuid ainega seotud teemast, mis on vormistatud kooskõlastatud juhendi järgi.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- on omandanud täiendavaid teadmisi loengutes antud ja iseseiva lugemise kaudu;
- oskab ja suudab grupitöös kavandada ja läbi viia loomingulisi ülesandeid ning neid teiste üliõpilaste ees tutvustada ja kaitsta;
- suudab käsitleda sügavuti akadeemilisel viisil lühiuuringu formaadis spetsiifilist ainega seotud probleemi ette antud juhtnööride alusel, arendades nõnda oma kirjalikku väljendamisoskust.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub