versiooni kood
MLL2B/25.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Loodusteadused
Õppekava nimetus i.k.
Natural Sciences
Õppevaldkond
Loodusteadused, matemaatika ja statistika
Õppekavagrupp
bio- ja keskkonnateadused
Õppekavarühm
Keskkonnateadused
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
keskharidus või sellele vastav välisriigi kvalifikatsioon
Antavad kraadid
loodusteaduse bakalaureus
Õppekava õpiväljundid
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Kuva rohkem...
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Õppekava lõpetamistingimused
120 ainepunkti, millest valdkonnaained moodustavad 15 AP, suunaained 15 AP, Kuva rohkem...
peaaine 50 AP, kõrvalaine 30 AP, vabaained 6 AP ja bakalaureusetöö 4 AP
Õppekava versiooni struktuur:
+
PEAERIALA: Loodusteadused (6420287)
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Bioloogia
Eesmärgid
- Toetada erialaste alusteadmiste omandamist jätkamaks õppimist Kuva rohkem...
magistrantuuris põhikooli või gümnaasiumi bioloogiaõpetaja kvalifikatsiooni omandamiseks või mõnes integreeritud valdkonnas;
- Kujundada arusaama eluslooduse liigilisest koosseisust ja selle arengust;
- Kujundada arusaama elusolendite ja eluta keskkonna vastastikustest seostest;
- Võimaldada arusaama kujunemist elusolendites toimuvatest protsessidest;
- Toetada süsteemse bioloogilise ja loodusteadusliku maailmapildi omandamist elusas looduses toimuvatest protsessidest ning sellele tugineva analüüsioskuse kujunemist
Õpiväljundid
Üliõpilane:
Oskab määrata ja klassifitseerida organisme, mis Kuva rohkem...
eeldab arusaamist organismide morfoloogilistest ja anatoomilistest iseärasustest ning oskust orienteeruda liikide süstemaatikas;
- Suudab selgitada evolutsiooni printsiipe, mis on alus bioloogiliste protsesside mõistmiseks kõikidel eluslooduse struktuuritasanditel;
- Oskab analüüsida ja selgitada ökoloogilisi protsesse (organismide omavahelisi seoseid ja seoseid eluta keskkonnaga).
- Suudab selgitada ja analüüsida biokeemilisi ja füsioloogilisi protsesse.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Inimeseõpetus
Eesmärgid
- luua võimalused laiapõhjaliste teadmiste omandamiseks inimese psüühilisest, Kuva rohkem...
füüsilisest ja sotsiaalsest arengust, väärtushinnangute ja inimsuhete kujunemisest, haiguste ja riskikäitumise etioloogiast ja ennetusvõimalustest;
-kujundada tervislikke eluviise toetavaid väärtushinnanguid ja luua valmisolek nende edasiandmiseks/kujundamiseks tulevases professionaalses tegevuses;
- luua võimalused teadmiste omandamiseks pedagoogilistest sekkumistest;
-valmistada ette spetsialiste, kes on peale õpetajakoolituse läbimist valmis põhikoolis kui ka gümnaasiumis õpetama inimeseõpetuse ainet.
Õpiväljundid
- üliõpilane on omandanud laiapõhjalised teadmised inimese psüühilisest, Kuva rohkem...
füüsilisest ja sotsiaalsest arengust, väärtushinnangute ja inimsuhete kujunemisest, haiguste ja riskikäitumise etioloogiast ja ennetusvõimalustest;
-üliõpilasel on kujunenud tervislikke eluviise toetavad väärtushinnangud ja tal on kujunenud valmisolek nende edasiandmiseks/kujundamiseks tulevases professionaalses tegevuses;
- üliõpilased on omandanud teadmised pedagoogilistest sekkumistest;
-üliõpilane on võimeline peale õpetajakoolituseläbimist õpetama inimeseõpetuse ainet põhikoolis kui ka gümnaasiumis.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Käsitöö ja kodundus
Eesmärgid
Üldeesmärgid:
- luua teiste erialade üliõpilastele võimalused käsitöö- ja kodundusalaste baasteadmiste ja - oskuste omandamiseks;
Kuva rohkem...
- luua eeldused õpingute jätkamiseks tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja õppekava käsitöö ja kodunduse suuna magistriõppes.
Käsitöö ainete eesmärgid:
- toetada valdkonnasiseste teadmiste ja erialase mõtteviisi kujunemist;
- luua võimalused ainealaste praktiliste oskuste kujunemiseks;
- kinnistada erialased teadmised ja oskused praktilises loometegevuses ja tootearendusprotsessis.
Kodunduse ainete eesmärgid:
- toetada valdkonnasiseste teadmiste ja erialase mõtteviisi kujunemist;
- luua võimalused ainealaste praktiliste oskuste kujunemiseks;
- toetada koostööoskuste kujunemist.
Õpiväljundid
Üldised õpiväljundid:
- omab teadmisi käsitöö ja kodunduse ainest;
Kuva rohkem...
- suudab analüüsida käsitöö- ja kodundusalaste teadmiste rakendamise võimalusi;
- oskab kujundada, kavandada ja modelleerida objekte ja esemeid, töödelda erinevaid materjale ja toiduaineid.
Mooduli käsitöö õpiväljundid:
- disainib ja modelleerib tooteid, töötleb erinevaid materjale;
- määratleb, analüüsib, võrdleb erinevate käsitöömaterjalide omadusi, kvaliteeti, töödeldavust;
- valib ja käsitseb erinevaid vahendeid materjalide töötlemiseks ja modelleerimiseks;
- analüüsib materjali, vahendi ja tehnoloogia sobivust ning annab hinnangu tulemusele;
- teab ja kasutab õiget erialast terminoloogiat.
Mooduli kodundus õpiväljundid:
- teab toiduainete käitlemisel toimuvaid protsesse ning nende töötlemise võimalusi ja oskab neid praktiliselt rakendada;
- teab ja oskab valida keskkonnasäästlikke lahendusi kodumajapidamise organiseerimisel;
- mõistab Eesti ja maailma toidukultuuri arengut ning tänapäeva;
- oskab kriitiliselt hinnata ja analüüsida kaasaegset info- ja tarbimiskeskkonda;
- töötab eesmärgipäraselt nii üksi kui rühmas;
- teab ja kasutab õiget erialast terminoloogiat.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Lõimitud loodusteadused
Eesmärgid
1. Toetada loodusteaduslike teadmiste omandamist, tervikliku maailmavaate ja jätkusuutliku eluviisi kujunemist;
Kuva rohkem...
2. Toetada loodusainete õppimist viisil, mis julgustab koostööd ja erinevate teemade lõimimist, et aidata paremini mõista looduse keerukaid protsesse ning arendada ülekantavaid kompetentse
Õpiväljundid
1. Omab teadmisi erinevatest loodusteaduste valdkondadest, hindab kriitiliselt erinevaid allikaid ja kasutab erialast teaduskirjandust
Kuva rohkem...
2. Oskab näha erinevate erialade vahelisi seoseid ja on võimeline neid seoseid kirjeldama ning analüüsima;
3. Oskab ära tunda, sõnastada ja lahendada loodusteadusliku sisuga probleeme, kasutades erinevate erialade teadmisi;
4. Oskab mõtestada erialaseid teadmisi laiemas, jätkusuutlikkusega seotud kontekstis, seda nii isiklikul, lokaalsel kui ka globaalsel tasandil;
5. Teadvustab koostöö olulisust õppimisel, probleemide lahendamisel, eksperimentide läbiviimisel;
6. Omab teadmisi ja oskusi ühes loodusaines tasemel, et toetada selle õpetamist põhikoolis.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A


