Õppeaine nimetus eesti k
Õppimise ja õpetamise psühholoogia
Õppeaine nimetus inglise k
The Psychology of Learning and Teaching
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda ülevaade õppimise ja õpetamise psühholoogiast.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õppeaine annab ülevaate õppimise ja õpetamise psühholoogilistest aluspõhimõtetest, käsitledes kognitiivseid, sotsiaalseid ja motivatsioonilisi protsesse ning nende arengut. Analüüsitakse õppimise protsessi ja individuaalseid iseärasusi ning uuritakse erinevaid õpetamismeetodeid nii ajaloolises kui ka kaasaegses perspektiivis. Eraldi tähelepanu pööratakse õpioskustele – nende psühholoogilistele eeltingimustele ehk õppimisega seotud uskumustele, emotsioonidele ja motivatsioonile – ning kognitiivsetele, metakognitiivsetele ja motivatsiooniga seotud strateegiatele. Käsitletakse õpioskuste arengut erinevas vanuses ning analüüsitakse sekkumisuuringuid, et mõista nende rakendusvõimalusi hariduspraktikas. Kursuse raames arutletakse, kuidas teadmised õppimisest ja õpetamisest aitavad kujundada tõhusamat õpikeskkonda ja toetada õppija arengut.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb kaasaegseid käsitlusi õppimisega seotud kognitiivsetest, sotsiaalsetest ja motivatsioonilistest protsessidest ning nende arengulisi iseärasusi erinevates vanuserühmades;
- oskab kirjeldada õppimise protsessi ja sellega seotud individuaalseid erinevusi;
- tunneb erinevaid õpetamismeetodeid ning oskab hinnata nende sobivust erinevate õppijate jaoks;
- omab ülevaadet õpioskustega seotud teguritest, sealhulgas uskumustest, emotsioonidest ja motivatsioonist;
- tunneb kognitiivseid ja metakognitiivseid õpistrateegiaid ning oskab neid vastavalt õppija iseärasustele rakendada;
- mõistab õpioskuste arengulisi iseärasusi ja nende eripära, sh hariduslike erivajadustega õppijate kontekstis;
- omab ülevaadet erinevatest võimalustest õpioskuste arendamiseks ja nende praktilistest rakendusvõimalustest.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub