2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste kujunemist ülddidaktika alustest ning esmaste oskuste kujunemist õppetegevuse planeerimiseks, analüüsimiseks ja arendamiseks õpetajana. Luua eeldused tänapäeva õpetajalt oodatavate haridustehnoloogiliste teadmiste ja oskuste kujunemiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Erinevad õpikäsitused. Kaasaegne õppimisparadigma.
Õppeprotsess ja seda mõjutavad tegurid. Õpetaja roll õppimist soodustava õppekeskkonna loomisel. Õppeülesanded. Tunni planeerimine. Õppetöö/tunni eesmärgistamine. Õppemeetodite valiku alused. Õpitulemuste kontrollimise ja tagasiside funktsioonid ning meetodid koolis. Õpetuse diferentseerimine ja individualiseerimine. Didaktika olemus ja didaktika printsiibid. Haridustehnoloogilised võimalused õpikeskkonna kujundamisel. Õppimine ja õpetamine veebipõhistes keskkondades
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ülddidaktika printsiipe ning nende rakendamispõhimõtteid aktiviseeriva ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel;
- eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab tundi lähtuvalt õppijatest ja õpitegevuse eesmärkidest;
- kasutab haridustehnoloogilisi vahendeid ja sisu õpikeskkonna mitmekesistamisel;
- analüüsib õppeprotsessi, õppeülesannete ja meetodite valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust.