Õppekava juht
Helis Camara
versiooni kood
KAMOM/13-2.HR
Instituut / kolledž
HR - Haridusteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Mitme aine õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Several Subjects
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Kandidaadil peab olema bakalaureusekraad või sellele vastav kvalifikatsioon, mis sisaldab üldhariduskoolis õpetatavate ainete koolitust kõrgkooli tasemel:
Kuva rohkem...
- Kahe kõrvalerialaga õpetaja puhul kahes aines kokku vähemalt 60 EAP mahus. Kui nimetatud nõue ei ole täidetud, tuleb õpingute jooksul läbida tasandusmoodul.
- Kahe kõrvaleriala ning lisapädevusega õpetaja puhul kahes aines kokku vähemalt 84 EAP mahus.
- Kolme kõrvalerialaga õpetaja puhul kolmes aines kokku vähemalt 108 EAP mahus.
- Ühe kõrvaleriala ning valikkursusega õpetaja puhul ainealane ettevalmistus ühes aines kokku vähemalt 30 EAP mahus ning Noored Kooli arenguprogrammi läbimine.
Kui nimetatud nõue ei ole täidetud, tuleb õpingute jooksul läbida tasandusmoodul.
Sisseastumisel tuleb sooritada vastuvõtueksam.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister (mitme aine õpetaja)
Õppekava eesmärgid
- luua võimalused tervikliku akadeemilise hariduse omandamiseks kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas mitme aine õpetaja erialal;
Kuva rohkem...
- toetada teaduspõhist ja uurimuslikku lähenemist õpetajatöös ning valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
- toetada seoste loomist erialaõpingute ja koolipraktika vahel;
- kujundada pädevus töötada mitme aine õpetajana ning valmisolek õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- teab kasvatusteaduslikke, eriala, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, - teooriaid ja uurimismeetodeid ning oskab neid rakendada õpetajatöös Kuva rohkem...
- analüüsib erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja erialaste teadmiste vahel
- on võimeline pedagoogilist protsessi ja seda mõjutavate tegurite kirjeldamiseks ja analüüsimiseks, sh enesereflektsiooniks, edasise professionaalse arengu ning muutuste kavandamiseks õppeprotsessis
- demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas mitme aine õpetaja erialal nii eesti kui erialal olulises võõrkeeles
- on valmis osalema kodanikuühiskonnas ning järgib eetilisi põhimõtteid
- oskab kasutada erinevaid õppe- ja teaduslikke meetodeid, haridustehnoloogilisi vahendeid aine õpetamisel ja õppimisel ning õppekeskkonna analüüsimiseks ning kujundamiseks, õppijate arengu hindamiseks, tunneb erinevaid ainealaste teadmiste edasiandmise võtteid
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina kaasates erinevaid partnereid: õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis
- omab valmisolekut õpingute jätkamiseks doktoriõppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Õpingute jooksul peab õppija läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0