Õpetaja kui juht ja nõustaja (KAT7021.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7021.HR
vana ainekood
KAT7021
Õppeaine nimetus eesti k
Õpetaja kui juht ja nõustaja
Õppeaine nimetus inglise k
Teacher as Counsellor
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada tervikpilt sotsiaalpsühholoogilistest protsessidest ja nähtustest (õppe-ja kasvatusprotsessi juhtimine, grupiprotsessid) koolis ning kohastest tegutsemisviisidest õpilaste problemaatilise käitumise korral. Kujundada baasteadmised sekkumise strateegiatest (nõustamisest ja konsulteerimisest) ja põhilistest nõustamisoskustest, et olla koolis esmaseks abistajaks õpilastele ja toetajaks kolleegidele ning lapsevanematele. Anda ülevaade klassijuhatajatööst koolis.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Juhtimise mõiste, juhtimise funktsioonid. Juhtimisstiilide erinevad käsitlused. Grupp, grupiprotsesside arvestamine õpetajatöös. Õpetaja efektiivsete suhtlemisoskuste hindamine. Õpetajatööga seonduv nõustamistegevus, selle olemus ja otstarve. Erinevad abiandmise viisid. Lastevanemate ja õpetajate konsulteerimine. Nõustamisprotsessi staadiumid. Nõustamisoskuste analüüs. Nõustaja põhioskused ja isiksuslikud omadused. Klassijuhataja ülesanded ja rollid koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- on võimeline analüüsima sotsiaalpsühholoogilist problemaatikat koolis;
- suudab analüüsida kohase ja tõhusa tegutsemise võtteid problemaatilistes situatsioonides koolikeskkonnas;
- omab baasteadmisi sekkumise strateegiatest nõustamisest ja konsulteerimisest) ja põhilistest nõustamisoskustest, et olla koolis esmaseks abistajaks õpilastele ja toetajaks kolleegidele ja lapsevanematele;
- mab ettekujutust klassijuhatajatööst koolis.
Õppejõud
Dots. Katrin Kullasepp, lekt Mai Normak
space