versiooni kood
MLGLM/15.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Loodusteaduste õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Science Teacher
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Kuni 2022. a. sisseastumiseni oli peaerialal õppima asumiseks vajalik loodusteaduste bakalaureusekraad, Kuva rohkem...
rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon bioloogias, füüsikas, geograafias/geoökoloogias, keemias või bioloogia, füüsika, geograafia/geoökoloogia, keemia kõrvalerialas määratletud ainete läbimine vähemalt 45 EAP mahus.
Alates 2023 a. on sisseastumise eelduseks bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioonbioloogias, füüsikas, geograafias/geoökoloogias, keemias või
Gümnaasiumi loodusteaduste õpetaja peaerialal õppima asumiseks:
1. peab õppijal olema läbitud eriaalaineid mahus, mis on määratud vastava suuna (bioloogia, füüsika, geograafia või keemia) tasandusmoodulis;
2. juhul, kui sisseastujal puudub erialane pädevus tasandusmoodulis määratud ainemahus, siis peab üliõpilane tasandusmoodulist lisaks magistriainetele läbima puuduvad eriala ained. Gümnaasiumiõpetaja peaerialal peab tasandusmooduli valimiseks olema eelnevalt läbitud vähemalt 12 EAP ulatuses vastavaid eriala aineid.
Põhikooli loodusteaduste õpetaja peaerialal õppima asumiseks
1. peab õppijal olema läbitud eriaalaineid mahus, mis on määratud vastava suuna (bioloogia, füüsika, geograafia või keemia) tasandusmoodulis;
2. juhul, kui sisseastujal puudub erialane pädevus tasandusmoodulis määratud vastavas ainemahus, siis peab üliõpilane tasandusmoodulist lisaks magistriainetele läbima puuduvad eriala ained.
Õppekavale vastuvõtt toimub vastuvõtueksami alusel. Vastuvõtueksami käigus hinnatakse kandidaadi sobivust valitavale peaerialale.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
- Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning valmisoleku kujunemist pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
Kuva rohkem...
- anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas bioloogia, füüsika, geograafia või keemia erialal, pädevus töötada bioloogia-, füüsika-, geograafia- või keemiaõpetajana (põhikooli ja gümnaasiumi astmes) ning valmisolek õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes;
- toetada loodusteadusi integratiivselt valdava keskkonnateadvusega gümnaasiumi ja põhikooli bioloogia, füüsika, geograafia- või keemiaõpetaja pädevuste kujundamist.
Õppekava õpiväljundid
- teab kasvatusteaduslikke, eriala- ja ainedidaktilisi põhimõisteid, teooriaid ja uurimismeetodeid ning oskab neid rakendada õpetajatöös Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning oskab kriitiliselt hinnata
nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja
erialaste teadmiste vahel
- järgib oma tegevuses õpetajale esitatavaid professionaalseid ja eetilisi
nõudeid ning omab valmisolekut kodanikuühiskonnas osalemiseks
- oskab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada õpikeskkonda,
juhendada õppijate õppimist ja toetada õpimotivatsiooni
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina kaasates erinevaid
partnereid: õppijaid, kolleege, teisi osalisi haridussüsteemis
- oskab kasutada erinevaid õppemeetodeid ja teaduslikke meetodeid,
haridustehnoloogilisi vahendeid aine õpetamisel ja õppimisel ning
õppekeskkonna analüüsimiseks ning kujundamiseks, õppijate arengu
hindamiseks, tunneb erinevaid ainealaste teadmiste edasiandmise
võtteid
- suudab demonstreerida iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud
teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas oma erialal
nii eesti kui erialal olulises võõrkeeles
- oskab erinevaid ainealaseid teemasid integreerida teiste
üldhariduskoolis õpetatavate ainetega, siduda uusi erialaseid teadmisi
üldhariduskooli õppekava ja teemadega ning igapäevaeluga
- on võimeline pedagoogilist protsessi ja seda mõjutavate tegurite
kirjeldamiseks ja analüüsimiseks, sh enesereflektsiooniks, edasise
professionaalse arengu ning muutuste kavandamiseks õppeprotsessis
- omab valmisolekut õpingute jätkamiseks doktoriõppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Valitud erialal peavad olema omandatud kõik ainevaldkonnad, mis on kehtivad riikliku õppekava alusel kõrvalerialas.
Alates 2016/17 sisseastunud peavad õpingute jooksul läbima vähemalt ühe inglisekeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0
Ainedidaktika praktikum
6.0