Õppekava juht
Aleksandra Ljalikova
versiooni kood
GRPOM/14.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Prantsuse keele õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of French
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon prantsuse filoloogia, Kuva rohkem...
romaani keelte ja kultuuride erialal. Teiste bakalaureuseastme õppekavade lõpetanutele ja/või Prantsuse keele ja kultuuri kõrvaleriala läbinud ning vastuvõtueksamil lävendi ületanud üliõpilaskandidaatidele koostatakse enne õppetööle asumist individuaalne õppeplaan erialaste teadmiste ning keeleoskuse täiendamiseks.
Vastuvõtueksam: Aineõpetajakoolituse vastuvõtueksamiks on kutsesobivuseksam.
Kutsesobivuseksami sisu ja korralduse koordineerimise eest vastutab Kasvatusteaduste instituut koos Õpetajahariduse Kolleegiumiga. Kutsesobivuseksamil hinnatakse eelkõige üliõpilaskandidaadi valmisolekut ja motivatsiooni õpetajakoolituse edukaks läbimiseks ning õpetajakutse omandamiseks. Kutsesobivuseksam viiakse läbi intervjuu vormis. Põhieesmärgiks on saada ülevaade õpetajakoolitusse pürgiva üliõpilaskandidaadi motivatsioonist ja sobivusest õpetajaametisse. Intervjuu käigus keskendutakse eelkõige õpetajaametile ja -karjäärile suunatud küsimustele, samas kontrollivad eriala õppejõud ka kandidaadi prantsuse keele oskust. Kutsesobivuseksami eksamikomisjon on vähemalt kolmeliikmeline (komisjoni esimees ja liikmed), mille üks liige on kasvatusteaduste instituudist.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister (prantsuse keele õpetaja)
Õppekava eesmärgid
Luua võimalused akadeemilise hariduse omandamiseks õpetajakoolituse valdkonnas, Kuva rohkem...
prantsuse keele õpetaja erialal, valmisoleku kujunemiseks töötamaks prantsusekeele õpetajana nii põhikoolis kui gümnaasiumis ning õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduslikke, eriala, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja prantsuse keele ja kultuurialaste teadmiste vahel
- on võimeline kirjeldama ja analüüsima pedagoogilist protsessi ja seda mõjutavaid tegureid, suudab reflekteerida enda tegevust ning kavandada oma edasist arengut
- demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi prantsuse keelest, kultuurist ja kirjandusest ning õpetajakoolituse valdkonnas prantsuse keele õpetajana nii eesti kui ka prantsuse keeles
- suudab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada ja analüüsida õpikeskkonda, juhendada õppimist, toetada õppijate õpimotivatsiooni ning hinnata nende arengut, kasutades sobivaid kasvatusteaduslikke meetodeid ja haridustehnoloogilisi vahendeid
- tunneb õpetaja kutse-eetikat, järgib seda nii erialases tegevuses kui ka väljaspool seda, osaleb aktiivse kodanikuna kodanikuühiskonnas, tunneb olulisi seadusandlikke akte
- on valmis analüüsima enda kutsealast tegevust, kavandama oma edasist professionaalset arengut ja jätkama doktori- või elukestvas õppes
Õppekava lõpetamistingimused
120 EAP (ainepunkti), millest:
- Õpetaja kasvatusteaduslikud õpingud (30 EAP, mis sisaldab 6 EAP ulatuses valikaineid);
Kuva rohkem...
- Prantsuse keele õpetamise didaktika ja praktika moodul (36 EAP, mis sisaldab 3 EAP ulatuses valikaineid)
- Prantsuse keel ja kultuur (30 EAP)
- Magistritöö (16 EAP)
- Vabaained (8 EAP)
Õppekava koosneb aine- ning ainedidaktikaalastest, üldkasvatusteaduslikest ja psühholoogiaalastest õpingutest ning sisaldab 18 EAP mahus pedagoogilist praktikat. Varasematele kõrvalaine õpingutele lisandub kõrvalaine didaktika 6 EAP ja -praktika 3 EAP mahus. Vabaainete valik on üliõpilasele vaba. Magistriõpingud lõpevad rakendusliku suunitlusega prantsuse keele või kirjanduse alase magistritöö kaitsmisega.
Need, kes ei ole bakalaureusetasemel läbinud kõrvalaine õpinguid, õpivad lisaks vähemalt 9 EAP mahus vastava eriala aineid.
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sh sooritama kohustuslikud õppeained, läbima praktika, koostama ja kaitsma lõputöö. Õppekava sätestab lõpetamise tingimuseks:
- Prantsuse keele oskuse Euroopa Keelemapi C1 tasemel,
- Vene õppekeelega koolilõpetajatele eesti keele oskus C1 tasemel (kui vastav keeletase ei ole eelnevalt BA tasemel saavutatud).
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0