Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Kehakultuur
Õppekava nimetus i.k.
Physical Education
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon; vastuvõtueksam (100%).
Antavad kraadid
sporditeaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua eeldused laiapõhjaliste teoreetiliste teadmiste omandamiseks spordi ja tervise alal;
Kuva rohkem...
- toetada praktiliste oskuste omandamist töötamaks liikumisharrastuse ja spordispetsialistina;
- luua eeldused õpingute jätkamiseks magistriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- omab teoreetilisi baasteadmisi treeneri EKR3 ja EKR4 taseme treenerilitsentsi omandamiseks Kuva rohkem...
- oskab kavandada ja juhendada sportlikku tegevust
- suudab kasutada omandatud teadmisi tervisedenduslikel eesmärkidel
- oskab tutvustada oma eriala, suhelda professionaalselt valdkonna erinevate osapooltega ning käsitleda eriala teadmisi laiemas kultuuri ja ühiskonna kontekstis
- suudab omandatud teadmisi ja oskusi rakendada erialases töös, õpingute jätkamisel
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma bakalaureusetöö. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
+
PEAERIALA: Kehakultuur
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Tervisedendus
Eesmärgid
Terviklikult mõista tervisekäitumise mõjutamise põhimõtteid kaasaegses ühiskonnas ja omandada baasoskused töötamiseks tervisedenduse ennetuse valdkonnas, Kuva rohkem...
sealhulgas tervisekasvatuses (inimeseõpetuses) indiviidi tasandil ning luua eeldused terviskasvatuse pädevuse kujunemiseks.
Õpiväljundid
Õppijad suudavad tervisedenduse valdkonnas:
Valida tõenduspõhise strateegia tervisekäitumise mõjutamiseks indiviidi ja paikkonna tasandil, Kuva rohkem...
arendavad võtmetegevusi kuue enamlevinud riskikäitumise raames;
Hinnata paikkonna ja indiviidide vajadusi, koordineerida tegevusi institutsiooni tasandil ja hinnata ennetusvaldkonna võtmetegevusi.
Teavad kuue enamlevinud riskikäitumise kaitsefaktoreid ning nende kujundamise põhimõtteid;
Suudavad kasutada noortelt noortele metoodikat, planeerida tervist edendavaid treeninguid murdeealistele ja kasutada meediat tervise edendamiseks.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Tervisekasvatus
Eesmärgid
Luua eeldused professionaalse pädevuse kujunemiseks tervisekasvatuse õpetajana;
Kuva rohkem...
Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist tervisedenduse esmaseks ennetustööks.
Õpiväljundid
Õpitulemust mõõdetakse rahvusvaheliste tervisedenduse hea praktika kriteeriumite, Kuva rohkem...
WHO tervisekasvatuse suuniste ja efektiivseks osutunud tervisekasvatuse kontseptsiooni raamistikus ja see on eelõige koolikeskkonnale orienteeritud:
Üliõpilane:
Oskab hinnata individuaalseid ja ühiskonna vajadusi tervisedenduse universaalse ennetuse valdkonnas;
Oskab rakendada tervisekasvatuse programme: kasutab mitmekesist aktiivõppemetoodikat ja õppevahendeid; kohandab programmi õppija vajadustele; säilitab huvi ja turvalise mikrokliima;
Suudab koordineerida tervisekasvatuse/tervisedenduse teenuste kasutamist;
Suudab nõustada vajaduse korral tervisekasvatuse ja universaalse ennetuse valdkonna tervisedenduse küsimustes;
Oskab ette näha mõjusid tervisele ja tervisekäitumisele, valides mitmekesised suhtlemismeetodeid ja tehnikaid terviseinfo ja -oskuste vahendamiseks.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester