Õppekava juht
Hanna-Liis Kaarlõp
versiooni kood
AIAOM/09.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of History and Civic
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon. Kuva rohkem...
Vastuvõtueksam.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister (ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja)
Õppekava eesmärgid
Kujundada valmisolek tööks teaduspõhise ja uurimusliku lähenemisega ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajana ning pidevaks professionaalseks enesearendamiseks, Kuva rohkem...
sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- omab ülevaadet kasvatusteaduslikest, eriala- ja ainedidaktikaalastest põhimõistetest, teooriatest ja uurimismeetoditest ning õppija arengust Kuva rohkem...
- omab teadmisi ja oskusi tööks ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajana põhikoolis ja gümnaasiumis, tunneb eriala arengusuundi ja aktuaalseid probleeme, on valmis aktiivselt haridusküsimustes kaasa rääkima ning osalema kodanikuühiskonnas
- on võimeline planeerima ja juhtima õppeprotsessi, kujundama õpikeskkonda, arvestades õppijate individuaalsust ja erivajadusi
- järgib professionaalseid ja eetilisi nõudeid, on teadlik ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja rolli eetilistest ja ühiskondlikest aspektidest, võimalustest ja piirangutest ning suhtub sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse
- loob ja kasutab interdistsiplinaarseid seoseid erinevate ajalooperioodide, ühiskonnaelu valdkondade ja eri õppeainete vahel
- analüüsib kriitiliselt enda kutsealast tegevust, kavandab edasist arengut ning on valmis osalema uurimistegevuses, tegutsema loovalt pedagoogina ja hariduselu arendajana, sealhulgas rahvusvaheliselt
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Õpingute jooksul peab õppija läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0