Õppekava juht
Maris Saagpakk
versiooni kood
GRSOM/11.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Saksa keele õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of German
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon saksa keele ja kultuuri alal.
Kuva rohkem...
Kui bakalaureuseõppes on saksa filoloogia läbitud kõrvalainena, koostatakse individuaalne õppekava ja läbitakse puuduvad erialaained vabaainete arvelt.
Vastuvõtueksam: Aineõpetajakoolituse vastuvõtueksamiks on kutsesobivuseksam. Kutsesobivuseksami sisu ja korralduse koordineerimise eest vastutab kasvatusteaduste instituut koos õpetajahariduse kolleegiumiga.
Kutsesobivuseksamil hinnatakse eelkõige üliõpilaskandidaadi valmisolekut ja motivatsiooni õpetajakoolituse edukaks läbimiseks ning õpetajakutse omandamiseks. Kutsesobivuseksam viiakse läbi intervjuu vormis. Põhieesmärgiks on saada ülevaade õpetajakoolitusse pürgiva üliõpilaskandidaadi motivatsioonist ja sobivusest õpetajaametisse. Intervjuu käigus keskendutakse eelkõige õpetajaametile ja - karjäärile suunatud küsimustele, samas kontrollivad eriala õppejõud ka kandidaadi saksa keele oskust. Kutsesobivuseksami eksamikomisjon on vähemalt kolmeliikmeline (komisjoni esimees ja liikmed), mille üks liige on kasvatusteaduste instituudist.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister (saksa keele õpetaja)
Õppekava eesmärgid
Luua võimalused akadeemilise hariduse omandamiseks õpetajakoolituse valdkonnas, Kuva rohkem...
saksa keele õpetaja erialal, valmisoleku kujunemiseks töötamaks saksa keele õpetajana nii põhikoolis kui gümnaasiumis ning õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- omab ülevaadet kasvatusteaduslikest teooriatest ja õppija arengust, tunneb eriala, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- on võimeline analüüsima saksa keele ja kultuuriga seotud probleeme pedagoogilises kontekstis
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja saksa keele ja kultuuri alaste teadmiste vahel
- suudab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada ja analüüsida õpikeskkonda, juhendada õppimist, toetada õppijate õpimotivatsiooni ning hinnata nende arengut, kasutades sobivaid kasvatusteaduslikke meetodeid ja haridustehnoloogilisi vahendeid
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina kaasates erinevaid partnereid - õppijaid, kolleege, teisi partnereid haridussüsteemis ning suhelda erinevate sihtrühmadega
- tunneb õpetaja kutse-eetikat, järgib seda nii erialases tegevuses kui ka väljaspool seda, osaleb aktiivse kodanikuna kodanikuühiskonnas, tunneb olulisi seadusandlikke akte
- on valmis analüüsima enda kutsealast tegevust, kavandama oma edasist professionaalset arengut ja jätkama doktori- või elukestvas õppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sooritama kohustuslikud õppeained ja lõputöö.
Kuva rohkem...
Õppekava sätestab nõuded: saksa keele oskus Euroopa keeleõppe raamdokumendi C1 tasemel, neile, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli, eesti keele oskus C1 tasemel (kui vastav keeletase ei ole eelnevalt BA-tasemel saavutatud).
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0