2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused teadmiste kujunemiseks tänapäeva humanitaarteaduste
olulisemates küsimustes. Toetada võimekust iseseisvalt mõista aktuaalsete
kultuuriliste ja filosoofiliste küsimuste ajaloolist päritolu ning nende
omavahelisi seoseid nii minevikus kui tänapäeval.
• Luua võimalused õppeprotsessi eesmärgistamise, eneseväljendamise ja
enesejuhtimise oskuste kujunemiseks ning seeläbi praktiliste ja teoreetiliste
teadmiste paremaks omandamiseks ülikoolis. Luua eeldused analüüsivõime
kujunemiseks humanitaarteaduslike probleemide lahendamisel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus on üles ehitatud loengutele, mida peavad eri valdkondade õppejõud
ja mis käsitlevad pikemas ajalises ja laiemas ruumilises mastaabis
mitmesuguseid humanitaaria põhiküsimusi, nagu mis on vabadus, mis on
keel, mis on õnn, mis on ilu, mis on võim, mis on tõde jne. Käsitlemisele
tulevad küsimused varieeruvad osaliselt aastati vastavalt ühiskonnas
olulistele teemadele ja meie kultuurikeskkonna muutustele.
• Paralleelselt erialastesse teemadesse sissejuhatavate loengutega toimuvad
loeng-seminarid, milles käsitletakse järgmisi teemasid: õpioskused
(õpistiilid ja -strateegiad, õppimise planeerimine, ajajuhtimine,
enesejuhtimine, eksamiteks ja arvestusteks valmistumine), infootsing ja -
allikad ning digipädevused (peamised valdkondlikud e-keskkonnad,
sotsiaalmeedia, õpikeskkonnad), rühmatöö, kirjalik ja suuline
eneseväljendus (akadeemilised tekstid, ettekannete koostamine ja
esinemisoskus).
• Iseseisva tööna loevad üliõpilased erialakirjandust, peavad lugemispäevikut
ja loengupäevikut, koostavad rühmatööna õppejõu pakutud teemal kirjaliku
uurimus- ehk projektitöö ning esitavad selle tulemused suulise esitlusena
lõpuseminaris (ettekandepäeval). Lisaks analüüsivad üliõpilased oma rühma
siseselt kaaslaste projektitööd etteantud probleemküsimuse lahendamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb humanitaarteaduste suuremaid ja olulisemaid küsimusi ja oskab nende üle arutleda ning suudab mõista tänapäeva kultuuriliste probleemide ajaloolist iseloomu ja nende probleemide omavahelisi seoseid;
- tunneb erinevaid õpimeetodeid ja oskab nende abil võimalikult tõhusalt teadmisi omandada ning on omandanud teoreetilised ja praktilised teadmised ülikooliharidusest ja ülikoolis õppimisest;
- tunneb akadeemilise kultuuri põhimõtteid, valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi ja oskab kasutada õppetegevust toetavaid enim levinuid programme;
- oskab end väljendada selgelt ning asja- ja olukohaselt.