Bioloogia didaktika (MLB7095.LT)
space
Õppeaine kood
MLB7095.LT
vana ainekood
MLB7095
Õppeaine nimetus eesti k
Bioloogia didaktika
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Biology
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Imbi Henno (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õpetajakoolituse peaaine. Omandada ülevaade bioloogia didaktikast, põhikooli bioloogia õpetamise metoodikast, õppeprotsessist, õppevarast. Kujuneb huvi õpetajatöö ainedidaktiliste aspektide vastu. Kujunevad teoreetilised ja praktilised oskused ülddidaktika elementide kasutamiseks ainespetsiifikast lähtuvalt. Kujunevad oskused tööks pedagoogilise ja ainedidaktilise kirjandusega, õppekava ning õppekirjandusega. Kujunevad eeldused õpilaste loodusest huvitatuse ja loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamiseks ning õpilasekesksuse tähtsustamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Bioloogia õpetamise teooria, selle ajalugu. Loodusteaduslik-tehnoloogiaalase kirjaoskuse kujundamine bioloogiaõpetuses. Riikliku õppekava üldosa, üldpädevused, läbivad teemad, loodusainete valdkond, bioloogia ainekava, bioloogiaõpetuse eesmärgid, nõutavad õpitulemused. Lõiming, bioloogia seos teiste õppeainetega. Bioloogia õppevara (õppekirjandus, Opiq.ee, töövahendid, näitvahendid, praktiliste tööde vahendid sh digitaalsed andmekogujad ja sensorid, nutilahendused). Õppemeetodid, uurimuslik õpe. Distantsõppe metoodika. Õpilaste pädevuste kujundamine nende individuaalsust arvestavalt (sh õpiraskused ja andekus). Õppekava rakendamist toetav tunniväline tegevus. Õpilaste väärarusaamad, tagasiside ja hindamine (sh kujundav). Bioloogiatunni planeerimine, läbiviimine (simulatsioon), teiste tundide ja eneseanalüüs.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
1. Teab RÕKi ja loodusainete valdkonna üldosa ning bioloogiaõpetuse rõhuasetusi, eesmärke, oskab neid rakendada õppeprotsessis, oskab kujundada loodusteaduslikku kirjaoskust.
2. Teab bioloogia ja loodusõpetuse ainekava sisu, lõimingu rakendamise põhimõtteid.
3. Õpilaste individuaalsusest lähtuvalt oskab kujundada üldpädevusi, loovust, kriitilist ja süsteemmõtlemist, probleemide lahendamise oskust, motiveerida õpilasi, tõsta nende huvi bioloogiaga seotud erialade vastu.
4. Oskab valida õppevorme, meetodeid ja õppevahendeid, anda hinnangu õppekirjandusele, õppemetoodilisele materjalile, rakendada distantsõpet, uurimuslikku õpet, viia läbi praktilisi tõid, sh kasutades digitaalseid andmekogujaid, nutiseadmeid.
5. Oskab planeerida, juhtida ja reflekteerida õppetegevust, luua aktiviseerivat õpikeskkonda, koostada töökava, viia läbi ainetundi ja analüüsida neid.
6. Omab ülevaadet tagasisidest ja hindamisprintsiipidest, analüüsib lõpueksamite küsimusi, hindab õpitulemuste saavutatust.
Õppejõud
lekt Imbi Henno PhD
space