Põhipraktika II (MLB7302.LT)
space
Õppeaine kood
MLB7302.LT
vana ainekood
MLB7302
Õppeaine nimetus eesti k
Põhipraktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Imbi Henno (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1. Luua juhendatud praktika kaudu võimalused ainealaste ja pedagoogiliste pädevuste rakendamiseks ning arendamiseks koolikeskkonnas.
2. Toetada üliõpilaste professionaalse identiteedi kujunemist kooli ja ülikooli koostöös.
3. Toetada tagasiside ja eneseanalüüsi kaudu üliõpilase edasist professionaalset arengut õppija ja õpetajana.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus loob eeldused teoreetilistes ja praktilistes ainetes õpitu rakendamiseks koolisituatsioonis gümnaasiumiastmes. Kursuse jooksul planeerib ja eesmärgistab üliõpilane praktikatundides oma tegevust, koostab tunnikonspektid ja -kavad, valib tundideks sobivad teemad ja õppemeetodid, viib gümnaasiumis läbi tunde, tagasisidestab õpilasi ning analüüsib enda tegevust.
Üliõpilane osaleb osakonna ainemetoodiku poolt korraldatud praktika algus- ja lõpuseminaril ülikoolis ja koolis.
Üliõpilane, tutvub kooli gümnaasiumiastmega, kuhu ta on praktikale suunatud ning koostab koostöös juhendava õppejõuga ja juhendava õpetajaga praktika perioodiks tegevuskava. Üliõpilane täidab regulaarselt ülesandeid e-didaktikumis. Üliõpilane külastab ettenähtud arvu eriala gümnaasiumitunde ja koostab vaadeldud tundide kohta kirjalikud vaatluskonspektid ning koondanalüüsi. Üliõpilane konsulteerib aineõpetajate ja ainemetoodikutega ning praktiseerib iseseisvalt praktikant-õpetajana, st annab ainetunde, millega kaasneb vastavate ainetundide konspektide või tunnikavade ettevalmistamine, analüüsib neid ka koos õpetajaga. Üliõpilane koostab tunnikonspektid, tunnikavad vähemalt 2 tööpäeva enne vastava tunni toimumist ning esitab need aineõpetajale ja ainemetoodikule. Konspektid/kavad peavad vastavalt ettenähtud kriteeriumidele ja sisaldama informatsiooni läbiviidava tunni kohta. Üliõpilane tagasisidestab, analüüsib ja reflekteerib kõiki enda poolt läbiviidud tunde.
Üliõpilane tutvub temale määratud gümnaasiumiklassiga, milles täidab klassijuhataja ülesandeid kuni praktika aja lõpuni. Üliõpilane täidab klassijuhataja ülesandeid vastavalt praktikakoolis väljakujunenud reeglitele. Korraldab klassijuhataja praktikandina vähemalt ühe ürituse (ekskursioon, õppekäik vmt).
Üliõpilane esitab e-didaktikumis ainemetoodikule kõik praktikaga seotud koondmaterjalid 2 nädala jooksul peale praktika lõppemist.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kavandab gümnaasiumis õppeprotsessi riiklikule ja kooli õppekavale toetudes, seab õppijast lähtuvad õpieesmärgid, valib sobiva õppesisu ja õppemeetodid ning tagasiside viisid lõimides erinevaid aineid ja teemavaldkondi;
- valdab ainealast õppesisu, kasutab haridustehnoloogilisi lahendusi ja korrektset ainealast terminoloogiat õppeprotsessi läbiviimisel;
- seob õppeprotsessi läbiviimisel pedagoogilised teadmised ainealaste teadmistega, kohandab õppeprotsessi õppijate vajadustest lähtuvalt;
- analüüsib koostöö võimalusi õppija arengu toetamiseks koolis ja klassijuhataja rolli õppe-kasvatusprotsessis;
- analüüsib koostöös juhendajatega õppe- ja kasvatusprotsessi, reflekteerib enda professionaalset arengut ning planeerib sellest lähtuvalt edasised tegevused.
Õppejõud
lekt Imbi Henno PhD
Lisainfo
Õppeaine ei ole üle kantav VÕTA põhimõtetel.
space