Bioloogia ja keskkonnaõpetuse õpetamise metoodika II (MLB7097.LT)
space
Õppeaine kood
MLB7097.LT
vana ainekood
MLB7097
Õppeaine nimetus eesti k
Bioloogia ja keskkonnaõpetuse õpetamise metoodika II
Õppeaine nimetus inglise k
Teaching Methods in Biology and Environmental Education II
Õppeaine maht EAP
5.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õpetajakoolituse peaaine. Kujundada teadmisi gümnaasiumiastme bioloogia ja riikliku õppekava läbiva teema keskkond ja jätkusuutlik areng õpetamise eesmärkidest, õppesisust ja õpitulemustest; oskust valida õppevahendeid ja hindamisprintsiipe; rakendada nüüdisaegsele loodusteaduslikule õppele iseloomulikke õppemeetodeid ja –vorme; planeerida, juhtida ja reflekteerida õppetegevust gümnaasiumiastmes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Käsitletakse bioloogiaõpetuse eesmärke ja bioloogiaalaste kursuste teemavaldkondi gümnaasiumis. Rakendatakse erinevaid metoodilisi võtteid (loodusteaduslik meetod, praktilised ja laboratoorsed tööd, infotehnoloogia, mudelite ning mõistekaartide kasutamine) bioloogia- ning ja keskkonnaõpetuses. Planeeritakse ainetundi arvutis, kasutatakse nüüdisaegseid digiõppe vahendeid (sh puutetundlikke tahvleid, hääletuspulte jne ning praktiliste tööde läbiviimisel Verneri andmekogujaid, juhtmevabu sensorid) ja koostama digiõppe materjale. Töötatakse välja hindamiskriteeriumeid, õpitakse andma tagasisidet ja kujundama õpilastel positiivset hoiakut bioloogia ning keskkonnateadustega seotud elukutsete vastu. Koostatakse õpilaste testimiseks küsimusi elektroonses keskkonnas. Viiakse läbi bioloogiatund digiõppe vormis, analüüsitakse tunde.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet gümnaasiumibioloogia põhi- ja valikkursuste õpetamise eesmärkidest, õppetegevustest ja õpitulemustest;
- oskab tõsta õpilaste huvi bioloogia ja loodusteadusega seotud erialade vastu;
-valib gümnaasiumiastmes sobivaid õppetöö organiseerimise vorme, meetodeid ja õppevahendeid, kasutab õppeprotsessis digiõppe võimalusi.
- oskab kujundada loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, loovat ja kriitilist mõtlemist, käsitleda läbivaid teemasid;
- valib gümnaasiumiastme õpilastele sobivaid õppevorme, -meetodeid, -kirjandust ja -vahendeid;
- kasutab õppeprotsessis digiõppe võimalusi. Koostab õpilaste kõrgemaid mõtlemisoskusi kujundavaid õppematerjale, ülesandeid sh arvutipõhises keskkonnas, hindab õpitulemuste saavutatust;
- rakendab õpetamisel loodusteaduslikke meetodit (uurimuslikku õpet), praktilisi tegevusi. Omab ülevaadet bioloogiateemaliste õpilasuurimistööde juhendamisest.
Õppejõud
lekt Imbi Henno PhD
space