Õppekava kuraator
Erkki Soika
Õppekavaversiooni kood
MLGLM/23.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Gümnaasiumi loodusteaduslike ainete õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Natural Sciences in Secondary School
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Peaerialal õppima asumiseks on vajalik loodusteaduste bakalaureusekraad, Kuva rohkem...
rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon bioloogias, füüsikas, geograafias/geoökoloogias, keemias või bioloogia, füüsika, geograafia/geoökoloogia, keemia kõrvalerialas määratletud ainete läbimine vähemalt 45 EAP mahus. Sisseastumisel tuleb sooritada vastuvõtueksam, mis koosneb motivatsioonikirja koostamisest ja vestlusest vastuvõtukomisjoniga.
Vestluse eesmärgiks on selgitada välja kandidaadi eeldused ja motivatsioon magistriõppes jätkamiseks.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
- Toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist õpetajatöösse ning valmisoleku kujunemist pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
Kuva rohkem...
- anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas bioloogia, füüsika, geograafia või keemia erialal, pädevus töötada bioloogia-, füüsika-, geograafia- või keemiaõpetajana (põhikooli ja gümnaasiumi astmes) ning valmisolek õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes;
- toetada loodusteadusi integratiivselt valdava keskkonnateadvusega gümnaasiumi ja põhikooli bioloogia, füüsika, geograafia- või keemiaõpetaja pädevuste kujundamist.
Õppekava õpiväljundid
- teab kasvatusteaduslikke, eriala- ja ainedidaktilisi põhimõisteid, Kuva rohkem...
teooriaid ja uurimismeetodeid, eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning oskab kriitiliselt hinnata nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja erialaste teadmiste vahel
- järgib oma tegevuses professionaalseid ja eetilisi nõudeid, osaleb kodanikuühiskonnas
- oskab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada õpikeskkonda, juhendada õppijate õppimist ja toetada õpimotivatsiooni
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina kaasates erinevaid partnereid: õppijaid, kolleege, teisi osalisi haridussüsteemis
- oskab kasutada erinevaid õppemeetodeid ja teaduslikke meetodeid, haridustehnoloogilisi vahendeid aine õpetamisel ja õppimisel ning õppekeskkonna analüüsimiseks ning kujundamiseks, õppijate arengu hindamiseks, tunneb erinevaid ainealaste teadmiste edasiandmise võtteid
- suudab demonstreerida iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas oma erialal nii eesti kui erialal olulises võõrkeeles
- oskab erinevaid ainealaseid teemasid integreerida teiste üldhariduskoolis õpetatavate ainetega, siduda uusi erialaseid teadmisi üldhariduskooli õppekava ja teemadega ning igapäevaeluga
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Valitud erialal peavad olema omandatud kõik ainevaldkonnad, mis on kehtivad riikliku õppekava alusel kõrvalerialas.
Alates 2016/17 sisseastunud peavad õpingute jooksul läbima vähemalt ühe inglisekeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0