Bioloogia didaktika praktikum I (MLB7303.LT)
space
Õppeaine kood
MLB7303.LT
vana ainekood
MLB7303
Õppeaine nimetus eesti k
Bioloogia didaktika praktikum I
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Biology Didactics I
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Imbi Henno (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
Toetada üliõpilase ainealaseid ja metoodika alaseid teadmisi reaalsetes kooli õpiolukordades.
Luua võimalus arendada õpetamise meetodite ja oskuste rakendamist põhikoolis.
Tutvustada erinevaid võimalusi bioloogia õpetamise meetodite kohta ja võimaldada õpetajaga koostöös neid rakendada tunni etapina.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab bioloogia ainedidaktika kursusele toetudes ette 6 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga). Auditoorne töö toimub seminari vormis. Lisaks on praktiliste ülesannete sooritamine koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab kooli õppetöö ja hindamise korralduse põhimõtteid, kooliõppekava koostamise ja bioloogiaõpetaja töö planeerimise põhimõtteid;
- oskab koostada bioloogiaõpetaja töökava;
- oskab rakendada bioloogiaõpetuses lõimingut, käsitleda läbivaid teemasid; koostab tunnikava ühe bioloogiatunni raames lõimiva käsitluse rakendamiseks;
- omab ülevaadet põhikooli III kooliastme loovtööde läbiviimisest, juhendamisest ja hindamisest, loovuse ning kriitilise mõtlemise kujundamise olulisusest; oskab juhendada õpilasi loovtööde koostamisel;
- omab ülevaadet uurimusliku õppe põhimõtetest, rakendamisest ja hindamisest, koostab põhikooli bioloogiatunni jaoks praktilise töö või uurimusliku töö juhendi koos hindamisjuhendiga;
- omab ülevaadet põhikooli III kooliastme bioloogiaõpetuse praktiliste tööde tegemiseks vajalikest katsevahenditest ja –materjalidest. Koostab konkreetse bioloogia kabineti põhikooli bioloogiaõpetuse praktiliste töödeks vajalike vahendite nimekirja. Märkab õppevara puudusi ja teeb ettepanekuid õppevara täiendamiseks.
Õppejõud
Lektor Imbi Henno PhD
space