Bioloogia didaktika praktikum II (MLB7304.LT)
space
Õppeaine kood
MLB7304.LT
vana ainekood
MLB7304
Õppeaine nimetus eesti k
Bioloogia didaktika praktikum II
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Biology Didactics II
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab bioloogia ainedidaktika ja metoodika kursusele toetudes ette 5 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga)
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kirjeldab õpilaste hindamist bioloogiatunnis ja praktiliste ning uurimuslike tööde läbiviimisel kasutades antud kooli hindamisjuhendit. Koostab ise hindamismudeli/ -kriteeriumid ja kasutab neid õpilaste hindamisel;
- annab hinnangu, kuidas kooli ja tema koostatud hindamismudelid/kriteeriumid töötavad;
- koostab hindamisvahendi (test, kontrolltöö vmt) tuginedes gümnaasiumi bioloogia kõrgematele mõtlemisoskusi kujundavatele õpitulemustele (~2-3 tk);
- kasutab bioloogiatunnis seda hindamisvahendit võimekamate õpilaste välja selgitamaks;
- selgitab välja klassi õpiprofiilid. Valides sobivaid meetodeid ja igapäevaelulisi õppeülesandeid koostab tegevuskava (koos praktiliste tegevuste näidete ja ajakavaga) tegelemiseks võimekamate õpilastega ühe õppekursuse raames;
- koostab gümnaasiumi bioloogiatunni jaoks digitaalsete andmekogujatega kasutamisega seotud praktilise või uurimusliku töö juhendi koos hindamisjuhendiga. Rakendab seda ainetunnis. Tuginedes õpilastelt saadud tagasisidele, annab hinnangu tööjuhendi kasutatavuse kohta ainetunnis;
- koostab konkreetse bioloogia kabineti gümnaasiumi bioloogiaõpetuse õppekirjanduse, õppevahendite (sh praktiliste töödeks vajalike vahendite) nimekirja. Märkab õppevara puudusi ja teeb ettepanekuid õppevara täiendamiseks.
Õppejõud
Lektor Imbi Henno PhD
space