Õppekava juht
Tiina Anspal
Instituut / kolledž
HR - Haridusteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Pedagoogika
Õppekava nimetus i.k.
Education
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Kasvatusteadus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon.
Kuva rohkem...
Eesti keele riigieksam või eesti keele kui teise keele riigieksam ja vastuvõtueksam.
Eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel.
Antavad kraadid
haridusteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua võimalused integreeritud teadmiste omandamiseks kasvatusteaduste, filosoofia, psühholoogia ja sotsioloogia erisuundadest;
Kuva rohkem...
- kujundada alusteadmised kahe üldhariduskoolis õpetatavast humanitaar- või loodusteaduslikest ainetest;
- luua valmisolek õpingute jätkamiseks magistriastmel.
Õppekava õpiväljundid
- omab teadmisi pedagoogikast ja psühholoogiast
- omab valmisolekut mõista õpilast ja tema õppimist, lähtudes õppija eripärast Kuva rohkem...
- omab valmisolekut koostööks sotsiaalsete partneritega
- omab teadmisi põhikooli 4.-9. klassi õpilase aitamiseks kahe aine õppimisel
- on suuteline rakendama õpitut kooli tegelikkuses
- on suuteline jätkama õpinguid magistriõppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma bakalaureusetöö või sooritama bakalaureuseeksami. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üleülikoolilised ained
18.0
+
PEAERIALA: Pedagoogika
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Pedagoogika alused
Eesmärgid
Kõrvaleriala eesmärgid:
- kujundada arusaam kasvatusteaduste olemusest ja põhimõistetest;
Kuva rohkem...
- toetada esmaste teadmiste kujunemist õppija arengust, õppimisest ning nende protsesside toetamise võimalustest;
- analüüsida erinevate õpikeskkondade mõju ning tõhusa tegutsemise võtteid erinevates (koolikeskkonna) situatsioonides ning anda teadmised esmastest nõustamisoskustest õppeprotsessis;
- kujundada valmisolek põhikooli õpilase õppimise individuaalseks toetamiseks ning tegutsemiseks abiõpetajana;
- luua võimalus õpitud teoreetiliste teadmiste ning oskuste praktiseerimiseks koolitegelikkuses.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- omab ülevaadet kasvatusteaduste põhimõistetest, erinevatest pedagoogilistest süsteemidest ning oskab analüüsida nende mõju kasvatus- ja õppeprotsessis;
Kuva rohkem...
- omab teadmisi ja valmisolekut 4.-9. klassi õpilase individuaalseks juhendamiseks või toimimiseks abiõpetajana õppeprotsessis;
- suudab märgata ja analüüsida õpitu ja praktilise koolitegelikkuse seoseid;
- suudab analüüsida õppeprotsessi ning rakendatavate võtete mõju ja tõhusust õppeprotsessis;
- tunnetab enda rolli ja vastutust ning järgib eetilisi tõekspidamisi õppijate õppimise juhendamisel.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
E/A


