Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid (KAT7031.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7031.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid
Õppeaine nimetus inglise k
Emotional and Social Aspects of Learning
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on
● kujundada arusaama õpetaja mõjust ja vastutusest sotsiaalsete ning emotsionaalsete protsesside juhtimisel õppe- ja kasvatusprotsessis;
● toetada õpetaja rolli mõtestamist grupijuhina ja grupiprotsesside mõjutajana;
● kujundada arusaama kriisiolukordade ennetamisvõimalustest ning toetada valmisoleku tekkimist koostöiseks sekkumiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpetajaks kujunemise teed, professionaalse arengu etapid ja professionaalset arengut mõjutavad tegurid. Personaalsete arenguvajaduste kaardistamine ja arenguülesannete sõnastamine. Õpetajate uskumused ja hoiakud, nende roll ja mõju õppimisele.
Emotsioonid ja suhtlemine. Refleksioon ja mõtlemine iseendast.
Kool kui organisatsioon - koolikliima, väärtused.
Tunnete juhtimine, enesejuhtimine. Ennastjuhtivus, sotsiaalne pädevus, enesemääratluspädevus. Suhtlustreening.
Grupiprotsessid, nende juhtimine.
Kriisiolukorras käitumine.
Aine läbimine eeldab samaaegset registreerumist ainesse KAT7036.HR Õpetajakoolituse praktika I või YDP7001.YM Õpetajakoolituse praktika I ning praktikaülesannete sooritamist.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teadvustab oma vastutust õpetajaks õppijana, mõistab ja oskab analüüsida oma eelnevate kogemuste, hoiakute ja väärtushinnangute rolli õppijana ja õpetajaks kujunemisel ning õppimis- ja õpetamiskultuuri kujundamisel koolis elukestva õppe kontekstis;
- oskab märgata enda ja teiste emotsionaalset seisundit ning võtab vastutuse oma füüsilise, vaimse ja emotsionaalse heaolu eest;
- teadvustab oma vastutust emotsionaalselt toetava ja kaasava õpikeskkonna kujundajana;
- teadvustab grupi olulisust õppimise eeldusena ja oskab toetada koostöise grupi kujunemist;
- mõistab, oskab kasutada, reflekteerib suhtlemisoskuste (sh aktiivne kuulamine, enesekehtestamine, konfliktide juhtimine, suhtlemistõkked, sotsiaalne taju, esinemisoskus, suhtlemine erinevates gruppides) mõju inimsuhtluses ja grupiprotsessides;
- oskab märgata ja on teadlik kriisiolukordade ennetamisvõimalustest ning omab valmisolekut koostöiseks sekkumiseks.
Õppejõud
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space