versiooni kood
KUIKM/18.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Technology Education
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureuse kraad/rakenduskõrghariduse diplom.
Vastuvõtueksam.
Kuva rohkem...
Eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel. Inglise keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B1-tasemel.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
Luua võimalused akadeemilise hariduse omandamiseks kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas käsitöö ja kodunduse või töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja erialal, Kuva rohkem...
pädevus töötada käsitöö ja kodunduse või töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetajana ning valmisolek õpingute jätkamiseks sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- teab kasvatusteaduslikke, eriala, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab, analüüsib ja hindab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja tehnoloogiavaldkonna teadmiste vahel
- oskab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada õpikeskkonda, juhendada õppijate õppimist ja toetada õpimotivatsiooni
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonna juhina kaasates erinevaid partnereid: õppijaid, kolleege, teisi osalisi haridussüsteemis
- oskab kasutada erinevaid õppe- ning uurimismeetodeid, haridustehnoloogilisi vahendeid aine õpetamisel ning õppimisel ja õppekeskkonna analüüsimisel ning kujundamisel, tunneb erinevaid ainealaste teadmiste edasiandmise võtteid
- oskab erinevaid ainealaseid teemasid integreerida teiste üldhariduskoolis õpetatavate ainetega, siduda erialaseid teadmisi ning oskusi üldhariduskooli õppekava ning teemadega ja igapäevaeluga
- on võimeline pedagoogilise protsessi ja seda mõjutavate tegurite kirjeldamiseks ja analüüsimiseks, sh eneserefleksiooniks, edasise arengu kavandamiseks
- demonstreerib iseseisva uurimistöö planeerimise ja läbiviimise oskusi ja teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas käsitöö ja kodunduse või töö- ja tehnoloogiaõpetuse erialal nii eesti kui võõrkeeles
- järgib oma tegevuses professionaalseid ja eetilisi nõudeid, osaleb kodanikuühiskonnas, suhtub sallivalt hoiakute mitmekesisusse
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh sooritama kohustuslikud õppeained ja õppekavas etteantud mahus valikaineid, koostama ja kaitsma magistritöö.
Alates 2016.a. vastuvõtust peab õppija õpingute jooksul läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine.
Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0