Õppekava juht
Mart Laanpere
versiooni kood
IFIOM/18.DT
Instituut / kolledž
DT - Digitehnoloogiate instituut
Õppekava nimetus e.k.
Informaatikaõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Computer Science
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad või rakenduskõrghariduse diplom või vastav kvalifikatsioon. Infotehnoloogiaalase pädevuse olemasolu, Kuva rohkem...
mida tõendab töökogemus või vastavasisuliste ainete või õppekava läbimine bakalaureuse- või rakenduskõrgharidusastmes.
Põhikooli matemaatika erialaainete ja ainedidaktika valikmooduli valimise eelduseks on vähemalt 24 EAP mahus läbitud TLÜ matemaatika, majandusmatemaatika ja andmeanalüüsi bakalaureuse õppekavale vastavaid või sellega võrreldavaid kõrgema matemaatika aineid. Valikmoodulisse kuuluvate teiste võimaluste valimiseks puuduvad kohustuslikud eeltingimused.
Haridustehnoloogia valikmooduli valimiseks puuduvad kohustuslikud eeltingimused.
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse erialaainete ja ainedidaktika valikmooduli valimise eelduseks on üldtehniliste teadmiste testi sooritamine positiivsele tulemusele.
Vastuvõtueksam: kirjalik motivatsioonikiri, akadeemiline test ja individuaalne vestlus.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister (informaatikaõpetaja)
Õppekava eesmärgid
- Luua eeldused tervikliku akadeemilise hariduse omandamiseks kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas informaatikaõpetaja erialal;
Kuva rohkem...
- võimaldada õppijal varasemate õpi- ja töökogemuste ning informaatika õpetamise kombineerimist isikupärasel ja paindlikul viisil;
- tagada valmisolek õpingute jätkamiseks, sh doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduslikke, eriala- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid ning seostab neid õppetegevuse eri aspektidega Kuva rohkem...
- seostab pedagoogilis-psühholoogilisi ja informaatikaalaseid teadmisi ning on võimeline integreerima informaatikat erinevate ainete õpetamisel põhikoolis ja gümnaasiumis
- kavandab ja viib läbi didaktiliselt põhjendatud ainetunde informaatikas ja veel ühes aines, kujundab õpikeskkonda haridustehnoloogiliste vahenditega, kasutab õppedisaini printsiipe informaatika õppematerjalide loomiseks, juhendab õppijaid ja toetab nende õpimotivatsiooni
- on algatusvõimeline, suudab juhtida arendustegevust oma ainevaldkondades ja teha meeskonnatööd, kaasates sellesse erinevaid partnereid
- analüüsib ja reflekteerib enda kutsealast tegevust ning kavandab oma edasist professionaalset arengut, sh õpingute jätkamist doktoriõppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh sooritama kohustuslikud õppeained, tõendama vastavust õpetaja (tase 7) kutsestandardile, ning koostama ja kaitsma magistritöö. Õpingute jooksul peab õppija läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0