Õppekava juht
Merilyn Meristo
versiooni kood
GRVOM/17.HT
Instituut / kolledž
HT - Humanitaarteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Võõrkeeleõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Foreign Languages
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Ühe keele õpetaja peaerialadel:
1) Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon
Kuva rohkem...
2) Valitava keelesuuna keeleoskus peaerialal vähemalt B2-tasemel (inglise keele puhul C1)
3) Vastuvõtueksam
Kahe keele õpetaja peaerialadele:
1) Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon
2) Valitava peaeriala esimese keele oskus B2-tasemel (inglise keele puhul C1) ja teise keele oskus vähemalt B1-tasemel (inglise keele puhul B2 ja eelnev inglise keele kõrvaleriala läbimine); valides vene keele teiseks keeleks, on eelduseks vene keele ja kirjanduse kõrvaleriala läbimine bakalaureuseastmes ja vene keele valdamine C1-tasemel; valides teiseks keeleks eesti keele, on eelduseks vähemalt eesti keele ja kirjanduse kõrvaleriala või eesti keele teise keelena kõrvaleriala läbimine bakalaureuseastmes ja eesti keele valdamine C1-tasemel
3) Vastuvõtueksam
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärk on luua eeldused õppijakesksete võõrkeeleõpetajate Kuva rohkem...
kujunemiseks ja anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas ning pädevus töötada võõrkeeleõpetajana koolides, huvikoolides, lasteaedades ja täiskasvanute koolituses.
Õppekava aluspõhimõtted:
- toetame teaduspõhist ja uurimuslikku lähenemist õpetajatöös ning valmisolekut pidevaks erialaseks enesetäiendamiseks;
- loome eeldused seoste loomiseks erinevate õpetatavate keelte ja kultuuride vahel ning kultuuriliste kompetentside süvendamiseks;
- loome eeldused erialateadmiste rakendamiseks koolipraktikas;
- toetame õppija isikupärast intellektuaalset ja loomingulist arengut.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduste, õppimise ja õpetamise psühholoogia ning aine- ja valitud eriala ainedidaktika alaseid põhimõisteid, teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- tunneb oma valitud keel(t)e raames (kahe) keele, kirjanduse ja kultuuri valdkonna uurimise jaoks kasutatavaid tänapäevaseid teooriaid ning oskab nende rakendamises kaasa rääkida
- loob interdistsiplinaarseid seoseid kasvatusteaduslike ja erialateadmiste vahel
- loob iseseisva uurimistöö toel uut teadmist ainedidaktika ja kasvatusteaduste valdkonnas
- suudab planeerida ja juhtida õppeprotsessi, kujundada ja analüüsida õpikeskkonda, juhendada õppimist, toetada õppijate õpimotivatsiooni ning hinnata nende arengut, kasutades sobivaid kasvatusteaduslikke meetodeid ja haridustehnoloogilisi vahendeid
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina, kaasates erinevaid partnereid: õppijaid, kolleege, teisi partnereid haridussüsteemis, ning suhelda erinevate sihtrühmadega
- tunneb õpetaja kutse-eetikat, järgib seda nii erialategevuses kui ka väljaspool seda, osaleb aktiivse kodanikuna kodanikuühiskonnas, tunneb olulisi seadusandlikke akte
- on valmis analüüsima oma kutsealast tegevust, kavandama oma edasist professionaalset arengut ja jätkama doktori- või elukestvas õppes
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Õpingute jooksul peab õppija läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0