Kasvatuskultuuri ajalugu (KAK7026.HR)
space
Õppeaine kood
KAK7026.HR
vana ainekood
KAK7026
Õppeaine nimetus eesti k
Kasvatuskultuuri ajalugu
Õppeaine nimetus inglise k
Cultural History of Education
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused saamaks võrdlevas vormis uusi teadmisi kasvatuskeskkondadest ja -kultuuridest ajaloolises perspektiivis.
1) Tutvuda erinevate ajastuspetsiifiliste ruumaegade kasvatusmudelitega.
2) Tunda ja interpreteerida kasvatuse alusprintsiipe erinevatel ajaperioodidel ja erinevates
kultuurides.
3) Mõista erinevate kasvatuskultuuride arengu seaduspärasusi. Osata võrrelda, eristada ja leida seoseid erinevate ajastuspetsiifiliste ruumaegade kasvatuskultuuride eri aspektide vahel.
4) Tunda põhimõisteid ja olulisemaid esindajaid seoses erinevate kasvatuslike paradigmadega.
5) Suunata sügavuti uurima erinevaid kasvatusaspekte läbivalt ajas ja ruumis.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Muinasaeg (loodusinimene). Vanaaeg: Sumer, Egiptus (kirjutaja inimene), antiikaja kasvatusideaalid Vana-Kreekas ja -Roomas (kangelane ja kodanik), Iisrael ja Juuda (seaduse inimene). Idamaad: Hiina, India, Jaapan ja Islamimaad. Keskaeg: maailmamudel ning kiriku korraldav ja hariv roll kasvatuses. Seisuslik kasvatus. Uusaeg: hariduse lähtekohad – humanism, protestantism, valgustus. Renessansi uus inimene. Reformatsiooni ja vastureformatsiooni mõjud Euroopa kasvatuses. Peamisi suundumusi Lääne-Euroopa kasvatuses/pedagoogikas 17.–19. sajandil. Pedagoogika klassikud: J. Á. Komenský (tänapäeva pedagoogika põhialused), J.-J. Rousseau (valgustusajastu inimesekäsitus), J. F. Herbart (õppetöö astmete teooria), J. H. Pestalozzi (uuelaadne rahvaharidussüsteem), F. W. Humboldt (uushumanism 19. sajandi kesk- ja kõrghariduse mõjutajana).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja oskab kirjeldada erinevate ajastuspetsiifiliste ruumaegade olulisemaid kasvatusmudeleid ja mõisteid;
- on võimeline analüüsima, eristama ja võrdlema erinevate ruumaegade kasvatuse kultuuriajaloolisi tunnusjooni ja põhimõisteid ning leidma nende vahel seoseid ja ühisjooni;
- oskab sünteesida kasvatuskultuuriajaloo erinevatele etappidele omaseid ideid ja suhtuda neisse kriitiliselt;
- tunneb kultuuriajaloos kasvatuse suurkujude pedagoogilisi ideid.
Õppejõud
Tiiu Ernits, PhD
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
Klassiõpetaja (KAKLI/15.HR)
Klassiõpetaja (KAKLI/14.HR)
Klassiõpetaja (HKKL/13.HR)
Klassiõpetaja (KAKLI/13.HR)
Kehakultuur (TSKB/15.LT)
Klassiõpetaja (KAKLI/12.HR)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/15.LT)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/15.LT)
Digitaalsed õpimängud (DTLGM/15.DT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/15.HR)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/15.DT)
Muusikaõpetaja (KUMOM/15.FK)
Ajalugu (AIAJM/15.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/15.DT)
Kunstiõpetaja (KUKUM/15.FK)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/15.HT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/15.HT)
Psühholoogia (PSPSM/15.LT)
Kehakultuur (TSKB/14.LT)
Koreograafia (KUKOM/15.FK)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/15.HT)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/15.HT)
Kasvatusteadused (KAKTM/15.HR)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/15.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/15.HT)
Filosoofia (HIFIM/15.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/15.HT)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/15.LT)
Klassiõpetaja (HKKL/12.HR)
Kehakultuur (TSKB/13.LT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/14.HT)
Psühholoogia (PSPSM/14.LT)
Prantsuse keele õpetaja (GRPOM/14.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/14.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/14.LT)
Ajalugu (AIAJB/13.HT)
Füüsikaõpetaja (MLFOM/14.LT)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/14.HT)
Geograafiaõpetaja (MLGOM/14.LT)
Muusikaõpetaja (KUMOM/14.FK)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/14.HT)
Eripedagoogika (KAEPM/14.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/14.HR)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/14.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/14.DT)
Ajalugu (AIAJM/14.HT)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/14.LT)
Filosoofia (HIFIM/14.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/14.HR)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/14.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/14.HT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/14.DT)
Bioloogiaõpetaja (MLBOM/14.LT)
Kunstiõpetaja (KUKUM/14.FK)
Muusikaõpetaja (KUMOM/13.FK)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/00.HR)
Kehakultuur (TSKB/12.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/13.HT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/13.HT)
Ajalugu (AIAJB/12.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/13.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/13.HR)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/13.HT)
Eripedagoogika (KAEPM/13.HR)
Filmikunst (BFFVM/13.FK)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/13.LT)
Ajalugu (AIAJM/13.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/13.HT)
Geograafiaõpetaja (MLGOM/13.LT)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/13.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/13-2.HR)
Kutseõpetaja (KAKOM/13.HR)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/13.LT)
Psühholoogia (PSPSM/13.LT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/13.LT)
Füüsikaõpetaja (MLFOM/13.LT)
Filosoofia (HIFIM/13.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/13.HR)
Alushariduse pedagoog (KAALM/12.HR)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/12.HT)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/12.HT)
Kutseõpetaja (KAKOM/12.HR)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/12.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/12.LT)
Filosoofia (HIFIM/12.HT)
Geograafiaõpetaja (MLGOM/12.LT)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/12.LT)
Sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse (STSPM/12.YK)
Eripedagoogika (KAEPM/12.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/12-2.HR)
Kunstiteraapiad (KUKTM/12.LT)
Muusikaõpetaja (KUMOM/12.FK)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/12.LT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/12.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/12.HT)
Füüsikaõpetaja (MLFOM/12.LT)
Psühholoogia (PSPSM/12.LT)
Ajalugu (AIAJM/12.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/12.HT)
Psühholoogia (PSPSM/12-2.LT)
Psühholoogia (PSPSM/12-3.LT)
Kehakultuur (TSKB/00.LT)
space