2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Keel ja keeleteadus, keeleteaduse rakendused. Foneetika: häälikusüsteem, prosoodia. Fonoloogia: foneem, allofoon, fonoloogiline tüpoloogia. Morfoloogia: morfeem, morfoloogiline tüpoloogia. Süntaks, süntaktiline tüpoloogia. Keel kui märgisüsteem, sümbol, indeks, ikoon, diagramm. Ikooniline kommunikatsioon. Viipekeel. Lausesemantika. Pragmaatika. Sotsiolingvistika. Keelemuutus ja grammatikaliseerumine. Keele muutus ja tüpoloogia. Keelepuu mudel ja maailma keelkonnad. Keelepuu mudel ja kontaktiteooria. Keelemeel. Keelelise relatiivsuse hüpotees. Psühholingvistika: düsleksia, afaasia. Iseseisev töö: Loengul käsitletud teemade omandamine kirjanduse põhjal, kontrolltööks ja eksamiks valmistumine.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuse läbinud üliõpilane kasutab keeleteaduse põhimõisteid õiges kontekstis, oskab neid selgitada, kirjeldab keele ehitust, iseloomustab keeleteaduse olulisemaid alldistsipliine ja toob välja nende olulisemad esindajad. Iseloomustab peamiseid uurimismeetodeid.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Kursuse läbinud üliõpilane kasutab keeleteaduse põhimõisteid õiges kontekstis, oskab neid selgitada, kirjeldab keele ehitust, iseloomustab keeleteaduse olulisemaid alldistsipliine ja toob välja nende olulisemad esindajad. Iseloomustab peamiseid uurimismeetodeid.