2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpiraskuste väljendumine ja põhjused. Õpipädevuse kujunemise iseärasused tunnetusprotsesside eripäradega õpilastel. Lugemis-, teksti mõistmise ja loome, kirjutamis- ja arvutamisraskused. Õpiraskuste avaldumine erinevates ainetes eri kooliastmetes. Kirjutamise, lugemise ja arvutamise (osa)oskuste hindamine ja õppija arengu toetamine. Metakognitiivse teadlikkuse ja metakognitiivsete oskuste arendamine õppimise tõhustamisel. Õppe individualiseerimine, õppematerjali valik, koostamine ja kohandamine, õpikeskkonna kohandamine. Individuaalne õppekava.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- orienteerub riiklike õppekavade eesti keele ja matemaatika ainekavades esitatud nõudmistes ja oskab hinnata lapse teadmiste ja oskuste vastavust nendele;
- oskab hinnata ja selgitada välja õppija õpioskuste ja ainealase (lugemistehniliste oskuste, tekstimõistmise- ja -loome, kirjutamis- ja matemaatikaoskuste) taseme ning arvestada seda õppeprotsessi kavandamisel ning õpikeskkonna kujundamisel;
- tunneb erinevaid meetodeid ja töövõtteid tuge vajava õppija õpetamiseks ning oskab valida, koostada või kohandada sobilikke õppematerjale;
- omab tolerantset ja eetilist suhtumist võrdsete võimaluste loomisel ja individuaalsete iseärasuste väärtustamisel kaasava hariduse tingimustes.