Õppekava kuraator
Madis Lepik
Õppekavaversiooni kood
MLMOM/20.DT
Instituut / kolledž
DT - Digitehnoloogiate instituut
Õppekava nimetus e.k.
Matemaatikaõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Mathematics
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, Kuva rohkem...
mis sisaldab vähemalt 45 EAP mahus (gümn. õp. suund)/ 20 EAP mahus (põhikooli õp. suund) TLÜ matemaatika bakalaureuse õppekavale vastavaid või sellega võrreldavaid matemaatilisi aineid;
Vastuvõtueksam koosneb kahest osast:
- Bakalaureusetaseme õpingute keskmine hinne (50%);
- Kutsesobivuseksam (50%). Kutsesobivuseksam viiakse läbi vestlusena, mille eesmärgiks on saada ülevaade õpetajakoolitusse pürgiva üliõpilaskandidaadi motivatsioonist ja sobivusest õpetajaametisse.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
- Anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas matemaatika erialal, pädevus töötada matemaatikaõpetajana põhikoolis ja/või gümnaasiumis;
Kuva rohkem...
- kujundada teaduspõhist ja uurimuslikku lähenemist õpetajatöösse ning valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
- toetada õpetajapädevuste kujunemist kutseaastal ja edasises kutsetöös matemaatikaõpetajana;
- anda baasteadmised edasiõppimiseks doktoriõppes matemaatika didaktika valdkonnas.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduslikke, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja erialaste teadmiste vahel
- on võimeline pedagoogilist protsessi ja seda mõjutavate tegurite kirjeldamiseks ja analüüsimiseks, sh enesereflektsiooniks, edasise arengu kavandamiseks
- oskab infot leida, kriitiliselt hinnata ja asjakohaselt kasutada; demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja ainedidaktika valdkonnas nii eesti- kui erialal olulises võõrkeeles
- on teadlik õpetaja professionaalsetest ja eetilistest nõuetest
- oskab aineõpingutes omandatud matemaatikateadmisi rakendada matemaatika õpetamisel, suudab õppijakeskselt planeerida ja juhtida kasvatus- ja õppeprotsessi, kujundada õpikeskkonda
- oskab kasutada õppeprotsessis tänapäevaseid haridustehnoloogilisi vahendeid
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus.
Kuva rohkem...
Kui gümnaasiumisuuna valijal ei ole läbitud aineid Elementaarmatemaatika I,II,III või nende analooge tuleb need täiendavalt läbida magistriõpingute jooksul.
Kuni 2015/2016 sisseastunutele sätestatakse täiendavalt lõpetamise tingimuseks ühe võõrkeele oskus Euroopa keeleõppe raamdokumendi B2-tasemel. Lisaks sätestatakse lõpetamise tingimuseks: vene õppekeelega kooli lõpetajatele eesti keele oskus C1 tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0