Õppekava juht
Jüri Kurvits
versiooni kood
MLMOM/21.DT
Instituut / kolledž
DT - Digitehnoloogiate instituut
Õppekava nimetus e.k.
Matemaatikaõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of Mathematics
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Nominaalaja lisasemestreid
2
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon, Kuva rohkem...
mis sisaldab vähemalt 40 EAP mahus (gümnaasiumi õp. suund)/ 20 EAP mahus (põhikooli õp. suund) TLÜ matemaatika bakalaureuse õppekavale vastavaid või sellega võrreldavaid matemaatilisi aineid.
Vastuvõtueksam koosneb kolmest osast:
- kutsesobivusvestlus eelnevalt koostatud motivatsioonikirja (2000-4000 tähemärki) põhjal (30%);
- varasemate õpingute keskmine hinne (10%);
- koolimatemaatika test (60%).
Koolimatemaatika testis hinnatakse koolimatemaatika põhiliste mõistete tundmist ja kasutamisoskust. Vestluses hinnatakse esinemisoskust, haridustee ülevaadet, matemaatika õpetamisega seonduva kogemuse kirjeldust, erialavaliku motivatsiooni, enesearengu eesmärke magistriõpinguteks.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
- Anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas matemaatika erialal, pädevus töötada matemaatikaõpetajana põhikoolis ja/või gümnaasiumis;
Kuva rohkem...
- kujundada teaduspõhist ja uurimuslikku lähenemist õpetajatöösse ning valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
- toetada õpetajapädevuste kujunemist kutseaastal ja edasises kutsetöös matemaatikaõpetajana;
- anda baasteadmised edasiõppimiseks doktoriõppes matemaatika didaktika valdkonnas.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduslikke, aine- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, -teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogilis-psühholoogiliste ja erialaste teadmiste vahel
- on võimeline pedagoogilist protsessi ja seda mõjutavate tegurite kirjeldamiseks ja analüüsimiseks, sh enesereflektsiooniks, edasise arengu kavandamiseks
- oskab infot leida, kriitiliselt hinnata ja asjakohaselt kasutada; demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja ainedidaktika valdkonnas nii eesti- kui erialal olulises võõrkeeles
- on teadlik õpetaja professionaalsetest ja eetilistest nõuetest
- oskab aineõpingutes omandatud matemaatikateadmisi rakendada matemaatika õpetamisel, suudab õppijakeskselt planeerida ja juhtida kasvatus- ja õppeprotsessi, kujundada õpikeskkonda
- oskab kasutada õppeprotsessis tänapäevaseid haridustehnoloogilisi vahendeid
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus.
Kuva rohkem...
Ülikoolil on õigus määrata üliõpilasele vastuvõtu otsusega kohustus tasandusmooduli läbimiseks. Kui gümnaasiumisuuna valijal ei ole läbitud aineid Elementaarmatemaatika I,II,III või nende analooge tuleb need täiendavalt läbida magistriõpingute jooksul.
Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Alates 2022/2023 õppeaastast immatrikuleeritud üliõpilane lõpetab põhikooli matemaatikaõpetaja peaeriala ainult magistrieksamiga.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0