2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Aine Kogemusõpe avatud õpikeskkonnas viiakse läbi koostöös Energia Avastuskeskusega ja Eesti Kunstimuuseumiga, võimaldades õppijal kursusel õpitut praktikas rakendada. Kursusel rõhutatakse informaalse ja kogemusliku õppimise rolli teadmiste omandamisel. Kursuse ülesehitus toetub kolmeastmelisele õpimudelile (ettevalmistavad tegevused õppimiseks avatud õpikeskkonnas, tegevused avatud õpikekkonnas ning järeltegevused). Kursus integreerib erinevaid ainevaldkondi ning toetab aktiivset õppimist ja sisemist motivatsiooni. Õppemeetoditena kasutatakse erinevaid aktiivõppe võimalusi tegevuse kaudu õppimiseks ning koostöös õppimist.
Kursuse käigus osalevad õppijad sissejuhatavas loengus, seminarides, praktiseerivad avastuskeskuses ja/ või kunstimuuseumis, osalevad teadusteatri programmis ning rakendavad enda loodud teemapõhiseid õpistsenaariume koostöös kaastudengitega avastuskeskuses või kunstimuuseumis.
Kursusel käsitlemisele tulevad teemad: Erinevad õpikeskkonnad ja õppimise erinevad viisid. Kogemusõpe. Õpimotivatsiooni toetamine, uurimuslik õpe. Õppeprotsessi kavandamine avatud õppe-keskkonnas. Õpetaja ning õpilase tegevused enne õppimist, selle ajal ja pärast õppimist. Tööjuhiste ja juhendmaterjalide koostamine. Õppeprotsessi läbiviimine ja hindamine avatud õpikeskkonnas. Refleksiooni roll kogemusõppes. Erinevate õppetegevuste ja õppekava teemade lõimimine avatud õppekeskkonnas. Reeglid õppetöö läbiviimisel väljapool klassiruumi. Õppekäigu metoodika.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab kogemusõppe printsiipe ning nende rakendamisvõimalusi aktiviseeriva, õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel;
- teab kogemusõppe printsiipe ning nende rakendamisvõimalusi aktiviseeriva, õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel;
- oskab kavandada ja toetada õppimist avatud õpikeskkonnas sh.
- oskab koostada õpijuhiseid avatud õpikeskkonnas toimuva õppimise toetamiseks arvestades õppijate vanust ja olemasolevaid teadmisi;
- suudab analüüsida õppimist avatud õpikeskkonnas (õppeprotsessi, õppeülesannete valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust).