Füüsika didaktika I (MLF7095.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7095.LT
vana ainekood
MLF7095
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika didaktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Physics I
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Erkki Soika (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalus tulevastel füüsika ja loodusteaduslike ainete õpetajatel tutvuda erinevate võimaluste ja viisidega õpilaste loodustunnetuse arendamiseks põhikoolis;
Luua eeldused erinevate füüsika õpetamise meetodite tundmaõppimiseks ja omandamaks oskusi kasutada neid meetodeid kasutada füüsika tunni läbiviimisel põhikoolis, praktiliste tööde kaudu;
Toetatada üliõpilaste ainedidaktiliste teadmiste omandamist ja pedagoogilise ja ainedidaktilise kirjanduse kasutamise oskuse kujundamist, oskuste kujundamist tööks erialase õppekava ja õppekirjandusega;
Toetada erinevate maailmapraktikas kasutatavate füüsika õpetamise meetodite ja ülddidaktika elementide kasutamise oskuse kujundamist aine spetsiifikast lähtuvalt;
Toetada eneseanalüüsi ja reflektsiooni oskuse kujundamist ning oma koolitusvajadusi ning kutsealaseid teadmisi ja oskusi määratleva ja täiendava õppija kujundamist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Füüsika õpetamise ajalugu Eestis ja maailmas. Füüsikaõpetuse vastastikmõju ühiskonna, füüsika teaduse ja pedagoogikaga. Füüsikaõppe süsteemkäsitlus ja makromudel ning selle seos filosoofiaga. Füüsika kui keel. Füüsika tund ja tema koht koolis, riiklikus hariduspoliitikas, õppekavas. Füüsikaõpetuse erinevad käsitlusviisid. Arvuti kasutamine füüsika tunnis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab, millised tegurid mõjutavad füüsikaõpet ja millised arengud on läbinud füüsikaõpe Eestis ja maailmas;
- oskab planeerida oma tegevust füüsika õpetajana (valida sobivad meetodid ja vahendid, ka infotehnoloogia) ning seostada ülddidaktika printsiipe füüsika õpetamisel põhikoolis;
- mõistab oma tegevuse tähtsust õpilase arengule ja mõju ühikonnale tervikuna;
- analüüsib oma tegevust õpetajana (eneseanalüüs) ning annab oma tegevusele adekvaatse hinnangu, oskab kriitiliselt mõelda ja tegutseda.
Õppejõud
PhD Erkki Soika
space