Füüsika õpetamise metoodika (MLF7096.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7096.LT
vana ainekood
MLF7096
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika õpetamise metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Methodology of Teaching Physics
Õppeaine maht EAP
9.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õpetajakoolituse peaaine. Eesmärk on tutvustada praktiliste tegevuse kaudu võimalusi ja teid õpilaste loodustunnetuse arendamiseks gümnaasiumis, erinevate füüsika õpetamise meetodite tundmaõppimine ja oskus neid meetodeid kasutada füüsika tunni läbiviimisel; ainealaste teadmiste omandamine, erinevate maailmapraktikas kasutatavate füüsika õpetamise meetodite ja ülddidaktika elementide kasutamise oskuse kujundamine aine spetsiifikast lähtuvalt, positiivse hoiaku kujundamine õpetaja töö kui loovtegevuse vastu, aktiivõppe ja õpilaskesksuse väärtustamine.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Koolifüüsika teemad ja nende õpetamisega seotud probleemid. Füüsikaalaste mõistete, teooriate, faktide, seaduste õpetamise metoodika. Erinevate õppevahendite (õpikud, töövihikud, lüümikud, dem.- ja teh.-vahendid jne) kasutamine füüsika tunnis. Füüsika tunni analüüs, planeerimine ja läbiviimine. Füüsika ülesannete lahendamine kui õppemeetod. Kursuse raames külastatakse erinevate koolide füüsika tunde, analüüsitakse neid lähtuvalt füüsika didaktika printsiipidest ja füüsika õpetamise metoodikast.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Üliõpilane:
Teab, millised tegurid mõjutavad füüsikaõpet nii põhikoolis kui ka gümnaasiumis (Eestis ja maailmas);
Oskab planeerida oma tegevust kooli füüsika õpetajana (valida sobivad meetodid ja vahendid, ka infotehnoloogia) ning seostada ülddidaktika printsiipe koolifüüsika õpetamisel;
Mõistab ja teab nii ainealaste teadmiste ja oskuste kui ka pedagoogika ja psüholoogia printsiipide tundmise ning pideva täiendamise vajalikkust füüsika õpetajana töötamiseks;
Mõistab oma tegevuse tähtsust füüsika õpetajana õpilase arengule ja mõju ühikonnale tervikuna;
Analüüsib oma tegevust õpetajana (eneseanalüüs) ning annab oma tegevusele adekvaatse hinnangu, oskab kriitiliselt mõelda ja tegutseda.
Õppejõud
MSc Berit Väli
space