Füüsika didaktika praktikum I (MLF7303.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7303.LT
vana ainekood
MLF7303
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika didaktika praktikum I
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Physics Didactics I
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Erkki Soika (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
Toetada üliõpilase ainealaseid ja metoodika alaseid teadmisi reaalsetes kooli õpiolukordades.
Luua võimalus arendada õpetamise meetodite ja oskuste rakendamist põhikoolis.
Tutvustada erinevaid võimalusi füüsika õpetamise meetodite kohta ja võimaldada õpetajaga koostöös neid rakendada tunni etapina.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab füüsika didaktika I kursusele toetudes ette 5 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga).
Auditoorne töö toimub seminari vormis. Lisaks on praktiliste ülesannete sooritamine koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb põhikooli füüsika õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja – vorme;
- tutvub kooli seadusandlusliku poolega (PGS, RÕK, kooli sisekorra eeskirjad/kooli kodukord), saab teada, kes on kes ja mis on nende kohused (üldplaan mõistekaardina mapi vahele);
- tutvub mentorõpetaja abiga füüsika klassi varustusega (katsevahendid, õpikud, lisalugemismaterjalid raamatukogus);
- koostab mentoriõpetaja juhendamisel ühele põhikooli klassile töökava ja kolm esmast tunnikava. Oskab füüsikaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- käib vähemalt kahel täis koolipäeval jälgimas oma mentorõpetajat, et märgata erinevaid tunniosi ja teha kahe tunni kohta analüüs;
- tutvub koolis kasutatavate infokanalitega – e-mailid, telefon, e-kool jne – ja infotehnoloogia vahenditega;
- oskab vastavalt tunni teemale leida ilmekaid ja elulisi ülesandeid ning loob tunni teemale vastava demonstratsioonkatse;
- annab mentorõpetaja juhendamisel tunnist osa (nt ülesande lahendamine koos klassiga, demonstratsioonkatse esitlemine tunni teemal või uue teooriaosa õpetamine).
Õppejõud
PhD Erkki Soika
space