Füüsika didaktika II (MLF7097.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7097.LT
vana ainekood
MLF7097
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika didaktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Physics II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada erinevaid võimalusi, õpetamise meetodeid ja teid õpilaste loodustunnetuse arendamiseks gümnaasiumis.
Arendada praktiliste tööde kaudu erinevate füüsika õpetamise meetodite tundmaõppimist ja oskust neid meetodeid rakendada füüsika tunni läbiviimisel.
Arendada üliõpilaste ainealaste teadmiste omandamist ja kasutamise oskuse kujundamist, oskuste kujundamine tööks ainedidaktilise ja pedagoogilise kirjanduse kasutamisega, erialase õppekava ja õppekirjandusega.
Kujundada huvi õpetajatöö ainedidaktiliste aspektide vastu ja toetada ainedidaktiliste teadmiste ja oskuste omandamist ning kasvatusteaduslikele põhimõtetele toetuvat aine edasiandmist läbi praktiliste tööde, lõimides ainealased antud kaks valdkonda üheks hästifunktsioneerivaks tervikuks.
Toetada eneseanalüüsi ja reflektsiooni oskuse kujundamist ning oma koolitusvajadusi ning kutsealaseid teadmisi ja oskusi määratleva ja täiendava õppija kujundamist.
Kujundada positiivne hoiak õpetaja töö kui loovtegevuse vastu, aktiivõppe ja õpilaskesksuse väärtustamine.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Füüsika õpetamise eesmärgid, õppemeetodid ja -vormid. Riikliku õppekava üldosa ja füüsika ainekava, füüsika integratsioon teiste õppeainetega, nõutavad õpitulemused. Füüsikaõpe Eestis ja maailmas. Füüsikatunni struktuur ja eesmärgid. Füüsika keel. Õppemeetodid ja metoodilised võtted, õpilaste tegevusvormid tunnis. Loodusteadusliku meetodi rakendamine, laboratoorsed tööd, uurimuslik- ja õuesõpe. Demonstratsioonkatsed ja katsevahendid. Infotehnoloogia kasutamine õppeprotsessis, simulatsioonid. Ülesannete lahendamise metoodika. Õppematerjalide koostamine. Õpilastele antav tagasiside. Gümnaasiumi uurimistööd ja koolieksam.
Auditoorne töö toimub loengu ja seminari vormis. Lisaks on laboris praktiliste tööde sooritamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab gümnaasiumi füüsika õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja –vorme;
- teab, millised tegurid mõjutavad füüsikaõpet ja millised arengud on läbinud füüsikaõpe Eestis ja maailmas;
- oskab füüsikaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- oskab läbi viia laboratoorseid töid, kasutada õpetamiseks arvutisimulatsioone ning õpetada gümnasisti lahendama füüsika ülesandeid;
- analüüsib oma tegevust õpetajana (eneseanalüüs) ning annab oma tegevusele adekvaatse hinnangu, oskab kriitiliselt mõelda ja tegutseda;
- oskab tõsta õpilaste huvi füüsikaga seotud erialade vastu, siduda igapäevaelu nähtusi õpitavaga;
- oskab süstematiseerida, hoiustada ja kasutada erinevaid katsevahendeid;
- omab õpimappi, mis sisaldab tunnikonspekte, temaatilisi lisalugemismaterjale, linkide kogu, laboratoorsete tööde, praktiliste tööde juhendeid, töölehtede ja, kontrolltööde näidiseid ning taustainfot uurimustöö/praktilise töö läbiviimiseks gümnaasiumis.
Õppejõud
Erkki Soika PhD, Katrin Laas PhD
space