Kaasava hariduse rakendamine koolis (KAT7053.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7053.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Kaasava hariduse rakendamine koolis
Õppeaine nimetus inglise k
Application of Inclusive Education at School
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Triin Ulla (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on:
- kujundada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis;
- luua võimalused teadmiste kujunemiseks hariduslike erivajadustega õppijatest ja nende toetamisest;
- kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel;
- toetada tulevases õpetajas positiivse hoiaku kujunemist, esmaste teadmiste omandamist ning valmiduse kujunemist uurimistööks õpetaja igapäevases töökeskkonnas.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpilaste eripära ja sellega arvestamine. Erivajaduste märkamine ja teadvustamine. Õppe kohandamise põhimõtted ja võimalused. Kaasav haridus ja selle rakendamine koolis. Koolikorralduslikud õigusaktid, õppe kavandamine (mh koostöö kolleegidega, sh LAK). Õpiraskused (düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia). Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumisraskused. Andekus. Autismispektrihäire. Õpetaja kui oma töö uurija. Tegevusuuringu etapid. Tegevusuuringu probleemi püstitus, küsimuste sõnastamine, tegevuskava koostamine ning andmekogumismeetodite valik. Eetilised nõuded uurimistöös. Sekkumisstrateegiad. Tegevusuuringu tulemuste analüüs ja esitlemine.

Aine läbimine eeldab samaaegset registreerumist ainesse KAT7037.HR Õpetajakoolituse praktika II või YDP7002.YM Õpetajakoolituse praktika II ning praktikaülesannete sooritamist.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- on teadlik erivajadustest tingitud arengu eripäradest ja võimalustest kohaldada ainealast õpetust vastavalt õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline) ning koolikorralduslikest õigusaktidest;
- eristab ja kirjeldab erivajadustest tingitud arengu eripära ja kohaldab ainealase õpetuse põhimõtteid lähtuvalt koolikorralduslikest õigusaktidest ning vastavalt õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline);
- tunneb ja kavandab õppeprotsessi diferentseerimise/individualiseerimise põhimõtteid ja võimalusi;
- seob kaasava õppe ideid koolitegelikkusega;
- kasutab erinevaid meetodeid (sh tegevusuuringut) oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.
Õppejõud
Triin Ulla
Lisainfo
Eeldusainena peab olema sooritatud, kas Arengu ja õppimise toetamine (KAT7052.HR) või Arengu ja õppimise toetamine (KAT7032.HR).
space