Arengu ja õppimise toetamine (KAT7052.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7052.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Arengu ja õppimise toetamine
Õppeaine nimetus inglise k
Supporting Learning and Development
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Gisela Kastein (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on:
- toetada teadmiste kujunemist tunnetusprotsesside olemusest ja arengust ning nende rollist õppimisel, sh enesereguleeritud õppimise kontekstis;
- toetada teadmiste kujunemist õpikeskkonna ja õppetegevuste planeerimiseks, analüüsimiseks ja arendamiseks õpetajana;
- toetada õppimisega seotud teadusliku mõistestiku oskusliku kasutamise kujunemist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülevaade tunnetusprotsessidest (sh täidesaatvad funktsioonid, mälu, mõtlemine), nende arengust ja rollist õppimisel. Ennastreguleeriv õppija, metakognitsioon ja õpistrateegiad. Isemääramisteooria ja selle rakendamisvõimalused õppijate psühholoogiliste baasvajaduste (autonoomia, kompetentsuse ja kuuluvuse) toetamise kaudu. Autonoomne ja kontrollitud motivatsioon klassis. Tunni planeerimine: õpitulemuste sõnastamisest hindamiseni. Tagasiside ja kujundav hindamine. Võimekususkumused ja õpetaja roll juurdekasvuuskumusi toetava tagasiside andmisel. Õppeülesanded ja -meetodid. Lõimingu põhimõtted ja võimalused.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kasutab asjatundlikult hariduspsühholoogilist ja ülddidaktilist mõistestikku;
- märkab ja analüüsib psüühiliste protsesside rolli õppimisel (sh üldpädevuste arengus);
- oskab näha võimalusi autonoomiat ja koostööd toetava õpikeskkonna kujundamiseks aineõpetuses;
- oskab luua tingimused ennast teadlikult määratlevate ja juhtivate õppijate kujunemiseks;
- analüüsib teooriale tuginevalt õppeprotsessi, õppeülesannete ja meetodite (sh IKT vahendite) valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust;
- eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi lähtuvalt õppija arengulistest vajadustest ja õpitegevuse eesmärkidest (kasutades sh IKT vahendeid);
- oskab kavandada koostöös ainetevahelist lõimingut toetava tunnikava, kasutades sh IKT vahendeid.
Õppejõud
Kriste Talving
space