Keemia didaktika (MLK7095.LT)
space
Õppeaine kood
MLK7095.LT
vana ainekood
MLK7095
Õppeaine nimetus eesti k
Keemia didaktika
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Chemistry
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Katrin Soika (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste omandamist keemia didaktikast tulevaste põhikooli loodusainete (keemia) õpetajate õppeprotsessis.
Toetada demonstratsioonkatsete metoodikate põhiseisukohtade omandamist, kasutada praktiliste tööde tegemise võimalust et kinnistada, kogeda, vastavate metoodikate kasutamist ja olemust.
Luua võimalused didaktikaalaste teadmiste omandamiseks ja kasutamiseks, oskuse kujundamiseks probleemide lahendamiseks õpetamise protsessis.
Toetada oskuste kujundamist tööks pedagoogilise ja ainedidaktilise kirjandusega, erialase ainekava ja õppekavaga, õppekirjandusega;
Toetada eksperimendi planeerimise, läbiviimise ning analüüsioskuse kujunemist;
Tutvustada keemia ainedidaktilisi aspekte, toetades seeläbi positiivse hoiaku kujunemist õpetajatöö kui loovtegevuse vastu, väärtustades sealjuures aktiivõppe meetodeid ja õpilasekesksust.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Keemia kui teaduse ja õppeaine arengu ajalooline ülevaade. Keemia õpetamise eesmärgid ja nende seos ühiskonna arenguga, selle kajastumine riiklikus õppekavas. Õpetamise protsessi komponendid ja struktuur. Keemia õppeainena, tema koht ja seostatus teiste loodusteaduslike õppeainetega koolis. Keskkonnakaitse aktuaalsed küsimused keemia kontekstis. Õppetöö organiseerimise vormid. Keemiatunni struktuur ja eesmärgid. Õppemeetodid ja metoodilised võtted, õpilaste tegevusvormid tunnis. Näitlikustamine, infotehnoloogia kasutamisvõimalused keemiatunnis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet keemia kui õppeaine ajaloolisest arengust;
- teab keemia õpetamise eesmärke, mis on sätestatud riiklikus õppekavas, suudab võrrelda nende ajaloolist arengut;
- teab keemia õpetamise protsessi komponente ja struktuuri;
- suudab luua seoseid keemia ja teiste loodusteaduslike ainete vahel;
- oskab analüüsida keskkonna-alaseid nähtusi keemia kontekstis;
- tunneb keemiatunni struktuuri ja suudab seda vastavalt vajadustele muuta;
- teab õppemeetodeid ja metoodilisi võtteid ja suudab neid rakendada;
- teab näitlikustamise põhilisi didaktilisi seisukohti ja arvestab nendega oma töös;
- suudab lahendada ainekavas ettenähtud arvutusülesandeid;
- oskab kasutada lisamaterjale erinevate õppekavaga määratletud valdkondade iseloomustamiseks;
- teab kontrolli ja hindamise metoodilisi küsimusi.
Õppejõud
PhD Katrin Soika
space