Kõrvaleriala praktika (MLK7700.LT)
space
Õppeaine kood
MLK7700.LT
vana ainekood
MLK7700
Õppeaine nimetus eesti k
Kõrvaleriala praktika
Õppeaine nimetus inglise k
Teaching Practice
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Siduda keemia didaktikaalased teadmised koolitegelikkusega;
Toetada üliõpilaste oskust suhelda kooliperega (tulevase) õpetaja rollis;
Võimaldada üliõpilasel saada kogemusi ning areneda aineõpetajana.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktika käigus kuulab-vaatleb põhikooli astmes üliõpilane 10 kõrvalaine eriala tundi ja seejärel annab 18-20 tundi ehk praktiseerib valitud kõrvalaine praktikant- õpetajana. Üliõpilane (praktikant-õpetaja) vaatleb-kuulab oma eriala tunde, koostab vaatlus-kuulamiskonspektid, analüüsib koos õpetajaga toimunud tunde; tutvub kooli kui süsteemiga, kuhu ta on praktikale suunatud; täidab praktikapäevikut. Üliõpilane praktiseerib iseseisvalt praktikant-õpetajana, st annab ainetunde, millega kaasneb vastavate ainetundide konspektide valmistamine; üliõpilane konsulteerib aineõpetajate ja ainemetoodikutega. Üliõpilane täidab ainemetoodiku(te) poolt määratud ülesandeid. Võimalusel korraldab ainealase ürituse. Üliõpilane esitab praktikapäeviku aineõpetaja(te)le, ainemetoodiku(te)le ja osakonna peametoodikule. Üliõpilane osaleb ainemet. ja peamet. poolt korraldatud praktika lõppkonverentsil.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab näha seoseid koolitegelikkuse ja ainedidaktika kursuse raames omandatavate teadmiste vahel;
- suudab koolis käituda ja seal nähtut mõtestada õpetaja rollist lähtuvalt;
- oskab ainetundi läbi viia;
- mõistab erialaste teadmiste, nendega seotud oskuste ning väärtushinnangute rolli õpilase arengus teades aine õpisisu ning kasutades otstarbekat õpetamise metoodikat.
Õppejõud
PhD Katrin Soika, pedagoogikakandidaat Viiu Sillaste
space