Keemia didaktika praktikum I (MLK7090.LT)
space
Õppeaine kood
MLK7090.LT
vana ainekood
MLK7090
Õppeaine nimetus eesti k
Keemia didaktika praktikum I
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Chemistry Didactics I
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Katrin Soika (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
- Toetada üliõpilase ainealaseid ja metoodika alaseid teadmisi reaalsetes kooli õpiolukordades.
- Luua võimalus arendada õpetamise meetodite ja oskuste rakendamist põhikoolis.
- Tutvustada erinevaid võimalusi keemia õpetamise meetodite kohta ja võimaldada õpetajaga koostöös neid rakendada tunni etapina.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab keemia didaktika I kursusele toetudes ette 5 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga).
Auditoorne töö toimub seminari vormis. Lisaks on praktiliste ülesannete sooritamine koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb põhikooli keemia õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja – vorme;
- tutvub kooli seadusandlusliku poolega (PGS, RÕK, kooli sisekorra eeskirjad/kooli kodukord), saab teada, kes on kes ja mis on nende kohused (üldplaan mõistekaardina mapi vahele);
- tutvub mentorõpetaja abiga keemia klassi varustusega (katsevahendid, õpikud, lisalugemismaterjalid raamatukogus);
- koostab mentoriõpetaja juhendamisel ühele põhikooli klassile töökava ja kolm esmast tunnikava;
- oskab keemiaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- käib vähemalt kahel täis koolipäeval jälgimas oma mentorõpetajat, et märgata erinevaid tunniosi ja teha kahe tunni kohta analüüs;
- tutvub koolis kasutatavate infokanalitega – e-mailid, telefon, e-kool jne – ja infotehnoloogia vahenditega;
- oskab vastavalt tunni teemale leida ilmekaid ja elulisi ülesandeid ning loob tunni teemale vastava demonstratsioonkatse;
- annab mentorõpetaja juhendamisel tunnist osa (nt ülesande lahendamine koos klassiga, demonstratsioonkatse esitlemine tunni teemal või uue teooriaosa õpetamine).

Õppejõud
PhD Katrin Soika
space