versiooni kood
PSPSB/10.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Psühholoogia
Õppekava nimetus i.k.
Psychology
Õppevaldkond
Sotsiaalteadused, ajakirjandus ja teave
Õppekavagrupp
psühholoogia
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon.
Kuva rohkem...
Vastuvõtueksam 100%.
Eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua eeldused põhjalike ja rakendatavate teadmiste omandamiseks tänapäevases psühholoogias;
Kuva rohkem...
- toetada süsteemse teadmise kujunemist psühholoogia teoreetilistest alustest, uurimissuundadest ja -meetoditest;
- luua eeldused laiemate teadmiste omandamiseks psühholoogia või inimeseõpetuse suunal;
- luua teadmine psühholoogia rakendamise eetilistest ja professionaalsetest standarditest, võime eristada teaduslikku lähenemist pseudoteadusest;
- luua võimalused oskuste kujunemiseks, mida on vaja psühholoogia olemuse tutvustamisel, erinevate sihtgruppidega suhtlemisel ning spetsiifiliste psühholoogia teadmiste laiemas kultuuri ja ühiskonna kontekstis käsitlemisel;
- luua võimalused psühholoogia alaste tekstide, uurimistulemuste ja projektide kriitilise analüüsimise oskuste omandamiseks;
- kujundada suutlikkus orienteeruda psühholoogia-alases kirjanduses, leida vajalikku informatsiooni ja seda kriitiliselt hinnata;
- luua eeldused õpingute jätkamiseks professionaalse arengu suunas (magistriõppes) ja töötamiseks psühholoogia-alaseid teadmisi eeldavatel ametikohtadel/valdkondades.
Õppekava õpiväljundid
- omab teadmisi psühholoogia rakendamise põhimõtetest ja võimalustest Kuva rohkem...
- omab teadmisi tänapäeva psühholoogia teoreetilistest alustest, uurimissuundadest ja uurimismeetoditest
- on teadlik psühholoogia rakendamise eetilistest ja professionaalsetest standarditest ning on võimeline eristama teaduslikku lähenemist pseudoteadustest
- omab teadmisi psühholoogiaalaste teadusuuringute metoodikast
- suudab tutvustada psühholoogia olemust, suhelda erinevate sihtgruppidega ning käsitleda spetsiifilisi psühholoogia teadmisi laiemas kultuuri ja ühiskonna kontekstis
- oskab kriitiliselt analüüsida psühholoogiaalaseid tekste, uurimistulemusi ja projekte
- suudab orienteeruda psühholoogiaalases kirjanduses, leida vajalikku informatsiooni ja seda kriitiliselt hinnata
- oskab teadmisi ja oskusi kriitiliselt hinnata ja selle põhjal kujundada psühholoogiaalast enesetäiendust
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning sooritama bakalaureuseeksami. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Sissejuhatavad ained
32.0
+
PEAERIALA: Psühholoogia (inimeseõpetuse suund )
+
PEAERIALA: Psühholoogia
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Inimeseõpetus
Eesmärgid
- Luua võimalused laiapõhjaliste teadmiste omandamiseks inimese psüühilisest, füüsilisest ja sotsiaalsest arengust, haiguste ja riskikäitumise etioloogiast ja ennetusvõimalustest.
Kuva rohkem...
-Kujundada tervislikke eluviise toetavaid väärtushinnanguid ja luua valmisolek nende edasiandmiseks/kujundamiseks tulevases professionaalses tegevuses.
-Põhikoolisja gümnaasiumis õpetatavate inimeseõpetuse kursuste läbiviimiseks vajalike didaktiliste võtete omandamine.
-Valmistada ette spetsialiste, kes on peale õpetajakoolituse läbimist valmis põhikoolis kui ka gümnaasiumis õpetama inimeseõpetuse ainet
- Arendada vaatlus- ja analüüsioskust (sh eneseanalüüsi oskust) ning õpitegevuse juhtimise oskusi, arvestades inimeseõpetuse spetsiifikat.
Õpiväljundid
- Üliõpilane on omandanud laiapõhjalised teadmised inimese psüühilisest, füüsilisest jasotsiaalsest arengust, haiguste ja riskikäitumise etioloogiast ja ennetusvõimalustest.
Kuva rohkem...
-Üliõpilasel on kujunenud tervislikke eluviisetoetavad väärtushinnangud ja tal on kujunenud valmisolek nende edasiandmiseks/kujundamiseks tulevases professionaalses tegevuses
-Üliõpilane on võimeline peale õpetajakoolituse läbimist õpetama inimeseõpetuse ainet põhikoolis kui ka gümnaasiumis.
- Üliõpilane teab ja oskab rakendada erinevaid õppemeetodeid inimeseõpetuse aines.
- Üliõpilane oskab kavandada õpetaja tegevust läbi õppekavas sätestatud aine eesmärkide.
- On kujunenud valmidus analüüsida oma kutsealast tegevust inimeseõpetuse õpetajana
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Organisatsioonipsühholoogia
Eesmärgid
- Toetada kompetentside kujunemist, mis aitavad mõista organisatsiooni toimimist ja inimressursside juhtimist;
Kuva rohkem...
- Aidata omandada teadmisi, mis on rakendatavad nii avalikus kui erasektoris organisatsioonijuhtimise ja arendustegevusega seotud valdkondades;
- Kujundada oskust analüüsida tööalast käitumist ja seda mõjutavate tegurite olemust ja toimemehhanisme psühholoogilisest vaatenurgast.
Õpiväljundid
- Üliõpilane omab kompetentse, mis aitavad mõista organisatsiooni toimimist ja inimressursside juhtimist;
Kuva rohkem...
- Üliõpilane omab teadmisi, mis on rakendatavad nii avalikus kui erasektoris organisatsioonijuhtimise ja arendustegevusega seotud valdkondades;
- Üliõpilane oskab analüüsida tööalast käitumist ja seda mõjutavate tegurite olemust ja toimemehhanisme psühholoogilisest vaatenurgast.
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Psühholoogia
Eesmärgid
- Aidata mõista inimese käitumist ja seda mõjutavaid psühholoogilisi mehhanisme nii indiviidi kui grupi tasandil;
Kuva rohkem...
- Toetada orienteerumist erinevates psühholoogia teadus- ja rakendusvaldkondades;
- Luua eeldused psühholoogiaalaste teadmiste rakendamise oskuseks erinevates eluvaldkondades.
Õpiväljundid
- Üliõpilane mõistab inimese käitumist ja selle psühholoogilisi mehhanisme nii indiviidi kui grupi tasandil;
Kuva rohkem...
- Üliõpialane omab teadmisi erinevatest psühholoogia teadus- ja rakendusvaldkondadest;
- Üliõpilane oskab psühholoogiaalaseid teadmisi rakendada erinevates eluvaldkondades.
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Suhtlemis- ja kommunikatsioonipsühholoogia
Eesmärgid
- Kujundada suhtlemiskompetentsusi ning aidata mõista kommunikatsiooni psühholoogilisi mehhanisme nii indiviidi kui grupi tasandil;
Kuva rohkem...
- Toetada oskuste omandamist suhete juhtimiseks ning konfliktsituatsioonides käitumiseks;
- Arendada kriitilist mõtlemist ja eneseväljendusoskust.
- Aidata omandada teadmisi, mis on praktiliselt rakendatavad nformatsiooni töötlemise ja jagamisega seotud erialadel, aga ka teistes suhtluskompetentse nõudvates valdkondades
Õpiväljundid
- Üliõpilane mõistab kommunikatsiooni psühholoogilisi mehhanisme nii indiviidi kui grupi tasandil.
Kuva rohkem...
- Üliõpilane teab, kuidas käituda konfliktsituatsioonides ja juhtida suhted.
- Üliõpilane oskab saadud teadmisi praktiliselt rakendada informatsiooni töötlemise ja jagamisega seotud erialadel, aga ka teistes suhtluskompetentse nõudvates valdkondades
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester