Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid (KAT7054.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7054.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õppimise emotsionaalsed ja sotsiaalsed aspektid
Õppeaine nimetus inglise k
Emotional and Social Aspects of Learning
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on:
- kujundada teaduspõhine arusaam sotsiaalsete ja emotsionaalsete protsesside olemusest ja toimimisest erinevas vanuses õppijal (sh. õpetaja ise);
- teadvustada õppimise emotsionaalsete ja sotsiaalsete aspektidega arvestamise olulisust;
- õppida tundma erinevaid võimalusi, kuidas toetada õpilaste sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arengut sh mõtestada õpetaja rolli grupi juhina ja grupiprotsesside kujundajana.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursusel käsitletakse sotsiaal-emotsionaalsete protsesside sisu ehk komponente ning selle arengulisi aspekte. Mõtestatakse õpikeskkonna rolli ja võimalusi sotsiaal-emotsionaalsete protsesside arengu toetamisel. Täpsemalt on fookuses õpetaja enda heaolu ja teadlikkus sotsiaalsete ja emotsionaalsete protsesside kontekstis ning õpetaja võimalused luua keskkond, mis toetaks parimal moel õppija sotsiaalsete ning emotsionaalsete protsesside (enesemääratlus-, suhtlus- ja sotsiaalne pädevus) arengut sh analüüsitakse grupiga töötamise eripärasid ja õpetaja võimalusi käsitlemaks gruppi kui ressurssi.
Aine läbimine eeldab samaaegset registreerumist ainesse KAT7036.HR Õpetajakoolituse praktika I või YDP7001.YM Õpetajakoolituse praktika I ning praktikaülesannete sooritamist.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- selgitab sotsiaalsete ja emotsionaalsete protsesside sisulisi aspekte (sh erinevaid komponente) võttes arvesse arengut ning toetudes teaduspõhistele teadmistele hariduspsühholoogiast;
- märkab ja analüüsib enda ning teiste emotsionaalset seisundit;
- seostab sotsiaalsete- ja emotsionaalsete oskuste arengut toimetulekuga erinevates õpisituatsioonides nii õpilase kui ka enda vaatest (sh suhtlemine kolleegide ja lapsevanematega);
- analüüsib enda suhtlemisoskuste taset (sh aktiivne kuulamine, konfliktide juhtimine, suhtlemine erinevates gruppides) ja mõju igapäevases töös õpetajana;
- teadvustab oma vastutust ja võimalusi emotsionaalselt toetava ja kaasava õpikeskkonna kujundajana;
- selgitab õpetaja võimalusi sotsiaalsete ja emotsionaalsete protsesside arengu toetamisel klassiruumis ja kavandab sotsiaal-emotsionaalsete oskuste toetamise võimaluste plaani enda erialast lähtuvalt;
- teadvustab grupis töötamise oskuse olulisust õppimise eeldusena ja rakendab teadmisi koostöise grupi kujunemisest enda praktikas meeskonnana õppides ning analüüsib grupi arengut.
Õppejõud
Elina Malleus-Kotšegarov
space