Õpetajakoolituse põhipraktika I (MLM7198.DT)
Õppeaine kood
MLM7198.DT
vana ainekood
MLM7198
Õppeaine nimetus eesti k
Õpetajakoolituse põhipraktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice I
Õppeaine maht EAP
6.0
Orienteeruv kontakttundide maht
78
Õpetamise semester
sügis
Kontrollivorm
arvestus
2019/2020 sügissemestri õppejõud
Jüri Kurvits (eesti keel) tavaline kursus
2019/2020 kevadsemestri õppejõud
õppejõud on määramata
Õppeaine eesmärgid
Seostada kasvatusteaduslikud, didaktika- ning ainealased teoreetilised ja metoodilised teadmised praktilise tegevusega.
Praktiseerida õpetajaks, kasvatajaks olemist II ja III kooliastmes (põhikooli matemaatikaõpetaja suuna korral ainult II kooliastmes).
Tutvuda õppekasvatustööga seotud riiklike alusdokumentidega.
Luua alus õpetaja kui isiksuse kujunemisele.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktika nelja nädala jooksul kuulab ja analüüsib vähemalt 20 matemaatika tundi (kokku kõikides kooliastmetes) ning kavandab ja viib läbi kolme nädala jooksul kokku 25-30 matemaatika tundi kahes põhikooli klassis (põhikooli matemaatikaõpetaja suuna korral ainult II kooliastmes). Tutvub matemaatika õpetamise probleemidega praktikakooli näitel. Võtab etteantud teemal sõna praktika lõpukonverentsil. Iseseisev töö hõlmab tundideks ettevalmistamist, erialase kirjandusega tutvumist, tunnikonspektide koostamist, õppevahendite valmistamist.
Iseseisev töö
Iseseisev töö hõlmab tundideks ettevalmistamist, erialase kirjandusega tutvumist, tunnikonspektide koostamist, õppevahendite valmistamist.
Õppeaine õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
Arvestab õppe- ja kasvatusprotsessi planeerimisel hariduse eesmärkide, riikliku ja kooli õppekavaga, loob õpetades seoseid erinevate ainete ja teemavaldkondade vahel;
Kasutab õppe- ja kasvatusprotsessi läbiviimisel ainealaselt õiget ning õppija eripärale ja eale vastavaid teadmisi, sõnavara ja meetodeid;
Analüüsib õppe- ja kasvatusprotsessi ning oma tegevust vastavalt kavandatud eesmärkidele ja alusdokumentidele, oskab sellest lähtuvalt planeerida edasist tegevust, arvestab praktika arengumapi koostamisel sisuliste ja vormistuslike nõuetega;
Järgib viisakusreegleid ja kooli tegevustavasid, juhindub õpetajaeetikast, teeb praktikal koostööd juhendajatega jt praktikaga seotud inimestega;
Omab süvendatud teadmisi ainedidaktikast.
Hindamismeetodid
Tundide vaatlused. Tundide ettevalmistamine, läbiviimine ja analüüs. Praktikadokumentatsiooni täitmine. Praktika mapi koostamine.
Õppejõud
lekt J.Kurvits
Kohustuslik kirjandus
iiklik õppekava;
Matemaatika aineraamat. Tallinn, EV HTM;
Matemaatika õpetamisest koolis. Tallinn, Argo, 2004;
Kaasik, K.; Lepmann, L. 2002 Väike metoodikaraamat. II kooli-astme matemaatikaõpetajale. Tallinn, Avita;
Põhikooli matemaatikaõpikud.
Asenduskirjandus
Polya, G. 2001 Kuidas lahendada ülesannet? Tallinn, Valgus;
Rägo, G. 1984 Matemaatikast ja matemaatika õpetamisest. Tallinn,Valgus;
Billstein, R. jt. 1990 A Problem Solving Approach to Mathematics for Elementary School Teachers. The Benjamin/Cum.