Õppeaine nimetus eesti k
Õpetajakoolituse põhipraktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice II
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Seostada kasvatusteaduslikud ja didaktika- ning ainealased teoreetilised ja metoodilised teadmised praktilise tegevusega.
Praktiseerida õpetajaks, kasvatajaks olemist II, III ja IV kooliastmes (põhikooli matemaatikaõpetaja suuna korral ainult II ja III kooliastmes).
Luua alus õpetaja kui isiksuse edasisele kujunemisele, toetada üliõpilast professionaalse arengu kavandamisel.
Arendada õppetöö planeerimise ja läbiviimsega seotud oskusi.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktika nelja nädala jooksul kuulab ja analüüsib vähemalt 20 matemaatika tundi (kokku kõikides kooliastmetes) ning kavandab ja viib läbi kokku 35-40 matemaatika tundi. Gümnaasiumi matemaatikaõpetaja kutset taotlev üliõpilane peab nendest tundidest vähemalt 20 tundi andma gümnaasiumis. Põhikooli matemaatikaõpetaja kutse taotleja annab tunde II ja/või III kooliastmes, sh vähemalt 20 tundi III kooliastmes (7.- 9. klass). Praktikant täidab juhendava õpetaja kõik ülesanded, mis eeldab koolis viibimist kogu koolipäeva vältel. Täidab ka klassijuhataja ülesandeid ühes oma põhiklassis. Tutvub matemaatika õpetamise probleemidega praktikakooli näitel, tutvub ka praktikakoolis oleva matemaatika alase õppekirjandusega ja õppetarvikutega. Viib läbi matemaatikaalase klassivälise ürituse.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- arvestab õppe- ja kasvatusprotsessi planeerimisel hariduse eesmärkide, riikliku ja kooli õppekavaga, loob õpetades seoseid erinevate ainete ja teemavaldkondade vahel;
- kasutab õppe- ja kasvatusprotsessi läbiviimisel ainealaselt õiget ning õppija eripärale ja eale vastavaid teadmisi, sõnavara ja meetodeid;
- analüüsib õppe- ja kasvatusprotsessi ning oma tegevust vastavalt kavandatud eesmärkidele, didaktikateooriatele ja alusdokumentidele, oskab sellest lähtuvalt planeerida edasist tegevust, arvestab praktika arengumapi koostamisel sisuliste ja vormistuslike nõuetega;
- järgib viisakusreegleid ja kooli tegevustavasid, juhindub õpetajaeetikast, teeb praktikal koostööd juhendajatega jt praktikaga seotud inimestega.
Lisainfo
Vastavalt digitehnoloogiate instituudi nõukogu 21.03.2023 istungi otsusele nr 1-6/42 ei rakendata antud aine puhul varasemate õpingute ja töökogemuse (VÕTA) arvestamist.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub