Akadeemilised õpioskused ja sissejuhatus fookusvaldkonda (LTI6004.LT)
space
Õppeaine kood
LTI6004.LT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Akadeemilised õpioskused ja sissejuhatus fookusvaldkonda
Õppeaine nimetus inglise k
Academic Study Skills and Introduction to Focus
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalus õppeprotsessi eesmärgistamise ja enesejuhtimise alaste oskuste kujunemiseks ning toetada kõrgkoolis eduka õppimise valmisoleku kujunemist, s.h. akadeemiliste tavade ja etiketi tundmist.
Üliõpilane on omandanud teadmised õppe eesmärgistamiseks, erinevate õpistrateegiate rakendamiseks, enese- ja ajajuhtimise oskused ning esmased teadmised terve ja jätkusuutliku eluviisi fookusvaldkonna põhialustest ning oma eriala seosest selle rakendamisel ning seostest teiste valdkondadega.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuse käigus käsitletavad teemad on järgmised:
1) Sissejuhatus ülikoolide õppe- ja teadustegevust reguleerivatesse õigusaktidesse. Ülikooli struktuur ja juhtimine. Akadeemiline õppetöö: õpingukavad, projektõpe, iseseisev töö, õpingute edenemise analüüs, tagasiside, abi- ja tugiteenused, erinevate olukordade käsitlus, sotsiaalsed normid ja etikett.
2) Sissejuhatus fookusvaldkonda ja instituudi akadeemilistesse suundadesse. Õppekorraldus ja valdkonnapõhised juhendid ja strateegiadokumendid.
3) Õpioskused: õppimise seosed tunnetusprotsessidega, õppimist soodustavad hoiakud ja uskumused, enesejuhitud õppimise käsitlusele toetuvad õpioskused sh. õppimise planeerimine ja erinevate strateegiate kasutamine ning õppimisprotsessi edasine analüüsimine,karjääriplaneerimine, ajajuhtimine, isikliku elu sidumine õppimisega, grupis õppimine, eksamiteks ja arvestusteks valmistumine. Ettevõtlikkus, proaktiivsus ja planeerimine, innovatsioon, stressi ja muudatuste juhtimine. Tagasiside olemus, selle saamine ja andmine.
4)Loovuse mõiste, loomeprotsess ja loovuse avaldumist toetavad oskused ja tehnikad.
5) Välisõpingute ja välispraktika võimalused ja korralduse põhimõtted.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet ülikoole puudutavast seadusandlusest, Tallinna ülikooli õppekorraldusest ja akadeemilistest sotsiaalsetest normidest;
- teab terve ja jätkusuutliku fookusvaldkonna põhialuseid, seoseid oma eriala ja teiste erialadega ning teab ja kasutab instituudi andmeallikaid ja juhendeid;
- oskab analüüsida efektiivsemate ja vähemefektiivsete õpioskuste rolli enda õpikogemusega seotuna ning teadvustab motivatsioonilisi tegureid, mis tema õppimisprotsessi võivad mõjutada;
- teab erinevaid eneseregulatsiooni strateegiad ning seostab neid enda toimetulekuga erinevates elulistes olukordades;
- mõtestab grupis õppimise võimalusi ning teadvustab võimalikke muutusi enda igapäevaelu korraldamisel seoses ülikooli astumisega;
- omab teadmisi loovuse määratlustest ja loomeprotsessist, oskab analüüsida oma loovuse avaldumist;
- omab ülevaadet välisõpingute- ja praktika võimalustes ja korralduse põhimõtetest.
Õppejõud
Sirje Vaask PhD
space