Õppeaine nimetus eesti k
Õppemängu disain
Õppeaine nimetus inglise k
Learning Game Design
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- Anda ülevaade õppemängude teooriatest ning õppemängude kavandamisest ja teostamisest;
- Pakkuda teadmisi ja oskusi õppemängude rakendamisvõimalustest õppetöös;
- Võimaldada vajalike teadmiste ja praktiliste oskuste omandamist disainida, arendada, rakendada, evalveerida õppemänge õppetöös
- Toetada vajalike oskuste omandamist integreerimaks õpidisaini erinevad mudelid, õppimisteooriad ning õppemängu disain
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus baseerub pööratud klassiruumi strateegial: teoreetiliste teadmisega tutvutakse kodus iseseisvalt vaadates salvestatud esitlusi ning lugedes täiendavaid materjale; klassiruumis toimuvad meeskonnatööl baseeruvad arendussessioonid ning üliõpilaste esitlused.
Teoreetilised teemad:
1. Õppeotstarbelise mängu olemus (definitsioon, liigid, elemendid)
2. Näiteid õpimängudest ja nende kasutamisest
3. Mängu kavandamise protsess ja rollid
4. Mängu kavandamine
5. Mängu dokumentatsioon
Praktilised teemad (rühmatöös mänguelementide kavandamine):
1. Idee genereerimine ja sidumine õpieesmärgi ning -teooriaga
2. Väljakutsed ja tegevused
3. Reeglid
4. Maailm
5. Tegelased
6. Lugu
7. Prototüüp
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab baasteadmisi ja -oskusi õppemängude disainist, arendusest, rakendamisest ja hindamisest;
- mõistab mängupõhise õppe eeliseid ja puudusi;
- demonstreerib pädevust siduda erinevad õpidisaini mudelid, õppimisteooriad ja õppemängu disain.
Lisainfo
Eestikeelsele rühmale:
Üliõpilane osaleb aktiivselt loengutes ja seal tehtavates iseseisvates ning rühmatöödes, puudutud tundide tööd sooritatakse iseseisvalt ja arvestatakse pärast kursuse juhendaja hinnangute arvesse võtmist.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
