Õppemängu disain (IFI7083.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7083.DT
vana ainekood
IFI7083
Õppeaine nimetus eesti k
Õppemängu disain
Õppeaine nimetus inglise k
Learning Game Design
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- Anda ülevaade õppemängude teooriatest ning õppemängude kavandamisest ja teostamisest;
- Pakkuda teadmisi ja oskusi õppemängude rakendamisvõimalustest õppetöös;
- Võimaldada vajalike teadmiste ja praktiliste oskuste omandamist disainida, arendada, rakendada, evalveerida õppemänge õppetöös
- Toetada vajalike oskuste omandamist integreerimaks õpidisaini erinevad mudelid, õppimisteooriad ning õppemängu disain
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus baseerub pööratud klassiruumi strateegial: teoreetiliste teadmisega tutvutakse kodus iseseisvalt vaadates salvestatud esitlusi ning lugedes täiendavaid materjale; klassiruumis toimuvad meeskonnatööl baseeruvad arendussessioonid ning üliõpilaste esitlused.

Teoreetilised teemad:
1. Õppeotstarbelise mängu olemus (definitsioon, liigid, elemendid)
2. Näiteid õpimängudest ja nende kasutamisest
3. Mängu kavandamise protsess ja rollid
4. Mängu kavandamine
5. Mängu dokumentatsioon

Praktilised teemad (rühmatöös mänguelementide kavandamine):
1. Idee genereerimine ja sidumine õpieesmärgi ning -teooriaga
2. Väljakutsed ja tegevused
3. Reeglid
4. Maailm
5. Tegelased
6. Lugu
7. Prototüüp
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab baasteadmisi ja -oskusi õppemängude disainist, arendusest, rakendamisest ja hindamisest;
- mõistab mängupõhise õppe eeliseid ja puudusi;
- demonstreerib pädevust siduda erinevad õpidisaini mudelid, õppimisteooriad ja õppemängu disain.
Õppejõud
Martin Sillaots
Lisainfo
Eestikeelsele rühmale:
Üliõpilane osaleb aktiivselt loengutes ja seal tehtavates iseseisvates ning rühmatöödes, puudutud tundide tööd sooritatakse iseseisvalt ja arvestatakse pärast kursuse juhendaja hinnangute arvesse võtmist.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/17.HT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/17.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/17.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/16.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/16.HT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/16.DT)
Kehakultuur (TSKB/15.LT)
Kutseõpetaja (KAKPM/16.HR)
Muusikaõpetaja (KUMOM/15.FK)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/15.DT)
Kunstiõpetaja (KUKUM/15.FK)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/15.HT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/15.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/15.HR)
Kehakultuur (TSKB/14.LT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/15.DT)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/15.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/15.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/15.HT)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/15.HT)
Digitaalsed õpimängud (DTLGM/15.DT)
Haridustehnoloogia (IFHTM/15.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/15.HT)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/15.LT)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/15.LT)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/15.LT)
Eesti keele kui teise keele õpetaja (EKEVM/14.HT)
Bioloogiaõpetaja (MLBOM/14.LT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/14.DT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/14.HT)
Käsitöö ja kodunduse õpetaja (KUKKM/14.LT)
Töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja (KUTOM/14.LT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/14.DT)
Inglise keele õpetaja (GRIOM/14.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/14.HR)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/14.HT)
Muusikaõpetaja (KUMOM/14.FK)
Geograafiaõpetaja (MLGOM/14.LT)
Saksa keele õpetaja (GRSOM/14.HT)
Füüsikaõpetaja (MLFOM/14.LT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/14.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/14.HT)
Kunstiõpetaja (KUKUM/14.FK)
Prantsuse keele õpetaja (GRPOM/14.HT)
Kehakultuur (TSKB/00.LT)
space