Keemia didaktika praktikum II (MLK7091.LT)
space
Õppeaine kood
MLK7091.LT
vana ainekood
MLK7091
Õppeaine nimetus eesti k
Keemia didaktika praktikum II
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Chemistry Didactics II
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
- Toetada üliõpilase ainealaseid ja metoodika alaseid teadmisi reaalsetes kooli õpiolukordades.
- Luua võimalus arendada õpetamise meetodite ja oskuste rakendamist põhikoolis.
- Tutvustada erinevaid võimalusi keemia õpetamise meetodite kohta ja võimaldada õpetajaga koostöös neid rakendada tunni etapina.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab keemia didaktika I kursusele toetudes ette 5 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga).
Auditoorne töö toimub seminari vormis. Lisaks on praktiliste ülesannete sooritamine koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb gümnaasiumi keemia õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja – vorme;
- koostab mentoriõpetaja juhendamisel ühele gümnaasiumi klassile töökava ja kolm esmast tunnikava;
- oskab keemiaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- käib vähemalt kahel täis-koolipäeval jälgimas oma mentorõpetajat, et märgata erinevaid tunniosi ja teha vähemalt kahe tunni kohta analüüs;
- oskab luua hindamismudeleid ja koostöös õpetajaga rakendab ühte hindamismudelit tunnitöö/kontrolltöö vmt hindamisel, et selgitada välja õpperühma ja õppijate ainealased pädevused;
- loob ühe demonstratsioonkatse – valib õpetaja juhendamisel teema, koostab juhendi ja õpilastele jagatava töölehe (tööleht tagab, et õpilased vormistavad korrektse järeldused katse järgselt) ning viib loodud katse tunnis läbi;
- analüüsib tulemusi ja korrigeerib vastavalt sellele töölehte.
Õppejõud
PhD Katrin Soika
space