Füüsika didaktika praktikum II (MLF7304.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7304.LT
vana ainekood
MLF7304
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika didaktika praktikum II
Õppeaine nimetus inglise k
Practical Training in Physics Didactics II
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek teiseks põhipraktikaks.
Toetada üliõpilase ainealaseid ja metoodika alaseid teadmisi reaalsetes kooli õpiolukordades.
Luua võimalus arendada õpetamise meetodite ja oskuste rakendamist gümnaasiumis.
Tutvustada erinevaid võimalusi füüsika õpetamise meetodite kohta ja võimaldada õpetajaga koostöös neid rakendada tunni etapina.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses koolisituatsioonis. Üliõpilane valmistab füüsika didaktika II kursusele toetudes ette 5 ainealast ülesannet (praktikumiülesannet), millele saab tagasisidet õpetajalt, kaasüliõpilastelt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga).
Auditoorne töö toimub seminari vormis. Lisaks on praktiliste ülesannete sooritamine koolis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb gümnaasiumi füüsika õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja – vorme;
- koostab mentoriõpetaja juhendamisel ühele gümnaasiumi klassile töökava ja kolm esmast tunnikava
- oskab füüsikaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- käib vähemalt kahel täis-koolipäeval jälgimas oma mentorõpetajat, et märgata erinevaid tunniosi ja teha vähemalt kahe tunni kohta analüüs;
- oskab luua hindamismudeleid ja koostöös õpetajaga rakendab ühte hindamismudelit tunnitöö/kontrolltöö vmt hindamisel, et selgitada välja õpperühma ja õppijate ainealased pädevused;
- loob ühe demonstratsioonkatse – valib õpetaja juhendamisel teema, koostab juhendi ja õpilastele jagatava töölehe (tööleht tagab, et õpilased vormistavad korrektse järeldused katse järgselt) ning viib loodud katse tunnis läbi;
- analüüsib tulemusi ja korrigeerib vastavalt sellele töölehte.
Õppejõud
PhD Erkki Soika
space